۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۱۸۹۲

هندی ها با مشارکت نوواواکس یک میلیارد دوز واکسن تولید می کنند

موسسه سرم‌سازی هند که یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان واکسن در جهان است، قراردادی با شرکت نوواواکس(Novavax) امضا کرد تا به این شرکت در تولید یک میلیارد دوز واکسن ضدکرونا موسوم به NVX-CoV۲۳۷۳ در سال آینده کمک کند.
هندی ها با مشارکت نوواواکس یک میلیارد دوز واکسن تولید می کنند
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، این واکسن  ضد کرونا از مهندسی ژنتیک ویروس SARS-Cov-۲ به‌دست آمده است.
در این واکسن از فناوری نانو ذرات نو ترکیبی شرکت نوواواکس برایذ ایجاد آنتی‌ژن استفاده شده‌است، آنتی‌ژنی که برعلیه پروتئین اسپایک ویروس کرونا دربدن تولید می‌شود.
فاز سوم کارآزمایی بالینی این واکسن چندی پیش آغاز  شد.
 مؤسسه سرم‌سازی هند به تازگی کارخانه‌ای در شهر پون راه‌اندازی کرده است که به‌عنوان بزرگترین کارخانه‌ای است که از زیست‌راکتور برای تولید واکسن استفاده می‌کند.
ساز و کار این زیست‌راکتور به‌گونه‌ای است که کارایی دو برابر دارد؛ بنابراین می‌توان گفت که این مؤسسه سرم‌سازی می‌تواند دو برابر تولید واکسن نسبت به دیگر کارخانه‌ها داشته باشد که با این کار، هزینه تولید واکسن کاهش می‌یابد.
چند سال قبل، مؤسسه سرم‌سازی هند قصد داشت که ابعاد زیست‌راکتور خود را افزایش دهد و اکنون این مؤسسه از راکتورهایی تا ظرفیت ۶ هزار لیتر استفاده می‌کند. علاوه‌بر صرفه‌جویی در هزینه و فضا، این مؤسسه مزیت سرعت بالای تولید را نیز دارد.
در واقع استفاده از زیرساخت‌های این مؤسسه سرم‌سازی موجب شده تا شرکت‌های تولیدکننده واکسن بتوانند با سرعت بالا واکسن مورد نظر خود را تولید کرده بدون اینکه عملکرد و بهره‌وری دستخوش تغییر منفی شود.
با این زیست‌ساخت‌ها شرکت‌ها می‌توانند ظرفیت کشت سلولی خود را در هر طبقه دو یا سه برابر کنند و در نتیجه صرفه‌جویی زیادی برای تولید واکسن انجام می‌شود.
این مزیت‌ها برای تولید واکسن ضدکرونا بسیار ایده‌آل است چرا که میلیاردها دوز از این واکسن با قیمت کم و در یک بازه زمانی کوتاه مورد نیاز است.
با توجه به زیرساخت‌های توسعه یافته  مؤسسه  سرم ‌سازی هند، قراردادی میان این مؤسسه و شرکت آمریکایی نوواواکس که در زمینه تولید واکسن بیماری‌های عفونی فعال است، منعقد شده تا یک میلیارد دوز واکسن ضد کرونا حاوی نانوذرات در این مؤسسه تولید شود.
نوواواکس ظرفیت تولید سالانه 2 میلیارد دوز واکسن دارد که در این قرارداد مؤسسه سرم‌سازی هند به اندازه نصف ظرفیت نوواواکس واکسن تولید خواهد کرد.
 
مرجع : ستاد ویژه توسعه فناوری نانو،
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما