۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۱۶۷۵

داروهای کشف شده در عراق ساخت عراق است+ سند

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران اعلام کرد که اسناد و اطلاعات واصله از کامیون های توقیف شده بیانگر این است که داروهای ساخت کشور عراق در این محموله وجود دارد.
داروهای کشف شده در عراق ساخت عراق است+ سند
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، مهرداد جمال ارونقی در رابطه با ماجرای اخیر کشف محموله چند صدهزار دلاری دارو در عراق که ظن قاچاق و یا صادرات از ایران در مورد آن مطرح بود جزییات تازه ای اعلام کرد.
ارونقی گفت: تصاویر دریافتی از محموله داروی توقیف شده توسط ارتش عراق نشان می دهد که این داروها در شرکت داروئی (پایونیر) تولید شده اند و مبدأ این داروها از سلیمانیه به مقصد بصره بوده است که در خانقین به ظن قاچاق متوقف شده اند.
معاون گمرک ایران افزود: کامیون های حامل این داروها نیز عراقی بوده است.
به گفته ارونقی، از ابتدای شهریور ماه تا کنون بیش از ۳۶ کامیون مواد اولیه دارو و دارو از کشورهائی مانند هند و ترکیه و از مبدأ گمرکات شهیدرجایی و بازرگان، از طریق مرز باشماق به کشور عراق ترانزیت شده و تمامی تشریفات مربوطه با رعایت کلیه مقررات و کنترل های لازم در گمرک مرزی مربوطه صورت پذیرفته است.
معاون امور گمرکی گمرک ایران انتشار اخباری مبنی بر اینکه این داروها از طریق ایران و با ساخت داخل به کشور عراق صادر شده است را مردود اعلام نموده و اعلام کرد در حال حاضر صادرات دارو وکالاهای اساسی و ضروری ممنوع بوده و گمرکات اجرائی کشور علی الخصوص گمرکات مرزی حساسیت لازم را در این خصوص اعمال می کند.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما