۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۱۶۹۸
دکتر شانه ساز عنوان کرد؛

حمایت از صنعت دارویی کشور/کاهش سهم ارز واردات دارو

رئیس سازمان غذا و دارو، کاهش سهم ارز واردات دارو در سال گذشته را یک اقدام مهم در راستای حمایت از تولید داخل دانست.
حمایت از صنعت دارویی کشور/کاهش سهم ارز واردات دارو
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، دکتر محمدرضا شانه ساز،به مهم‌ترین اقدام سازمان غذا و دارو در راستای حمایت از تولید داخل اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ توانستیم سهم ارز تخصیصی به تأمین مواد اولیه دارویی را نسبت به ارز واردات دارو افزایش دهیم و این یک گام مهم در راستای حمایت از تولید داخل است.
وی با عنوان این مطلب که در گذشته ۶۰ درصد ارز دارویی برای واردات بود و ۴۰ درصد برای تولید، افزود: در سال گذشته توانستیم این سهم را جابجا کنیم و ارز بیشتری به تولید اختصاص دهیم.
دکترشانه ساز بااشاره به اینکه برای سه درصد داروی وارداتی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد ارز دارویی اختصاص می‌یافت، گفت: در سال گذشته موفق شدیم این سهم ارزی را تا ۳۰ درصد کاهش دهیم و این یک اقدام مهم در راستای حمایت از تولید داخل است.
رئیس سازمان غذا و دارو، بر مدیریت بازار دارویی کشور با هدف جلوگیری از تقاضاهای القایی تاکید کرد و افزود: یکی از سیاست‌های وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، حمایت از داروی تولید داخل و ممنوعیت واردات اقلام دارویی است که در کشور تولید می‌شود.
دکترشانه ساز با تاکید بر حمایت از کیفیت داروی تولید داخل، تصریح کرد: آنچه مسلم است، داروی ایرانی قابل رقابت با برندهای معتبر جهانی است.
 
مرجع : خبرگزاری مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما