۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۱۷۲۸

هشدار درباره مصرف دارو های چاقی و لاغری

سرپرست دادسرای جرایم پزشکی درباره فروش دارو های چاقی و لاغری هشدار داد و گفت: فروشندگان تحت تعقیب قرار می گیرند.
هشدار درباره مصرف دارو های چاقی و لاغری
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، میران اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با فروشندگان دارو‌های چاقی، لاغری، ترک اعتیاد و نیروزا چه برخورد قضایی می‌شود؟ افزود: وقتی هر چیزی که تحت عنوان دارو نامگذاری می‌شود باید در چارچوب ضابطه باشد و ضابطه، مقرراتی است که در خصوص تولید، حمل، نگهداری و توزیع دارو مصداق پیدا می‌کند و اگر کسی بر خلاف آن حرکت کند مستوجب مجازات است.
وی گفت: دارو‌های چاقی و لاغری را باید افرادی متخصص تجویز کنند و فردی که می‌خواهد مصرف کند باید از افراد مطلع و دارای مجوز، نسخه بگیرد و آن دارو را تهیه کند.
معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: اکثریت مردم جهان به همین شیوه دارو تهیه می‌کنند، اما اخیراً در فضای مجازی و ماهواره‌ها با تبلیغات گسترده این دارو‌ها مواجهیم.
آقای اسماعیلی تبلیغات دارو را در هر صورت ممنوع خواند و گفت: هر نوع دارویی اجازه تبلیغات ندارد و اگر تبلیغات صورت گیرد برای آن‌ها که پروانه دارند تخلف انتظامی درج می‌شود و آن‌ها هم که مرتکب توزیع دارو‌ها می‌شوند مجرم هستند.
سرپرست دادسرای جرایم پزشکی از مردم خواست به هیچ وجه این دارو‌ها را خریداری نکنند چراکه اطمینانی درباره صحت این دارو‌ها نیست و از طریق یک پیامک و ارسال دارو نمی‌توان از اصالت آن مطمئن شد و ما بعضاً شاهد اتفاقات ناگوار و حتی مرگ ناشی از مصرف این دارو‌ها هستیم.
معاون دادستان تهران گفت: وقتی به کسی آسیبی وارد می‌شود اگر علت آن آسیب یا فوت، مصرف دارو یا مکمل‌های دارویی باشد مجازات سنگینی دارد و اگر منجر به فوت شود حکم قصاص هم می‌تواند صادر شود و در خصوص آسیب‌هایی که به فرد وارد می‌شود برای توزیع‌کننده دارو، حبس‌های سنگینی در نظر گرفته می‌شود.
آقای اسماعیلی افزود: ما از مردم تقاضا می‌کنیم که این دارو‌ها را نخرند و عطاری‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و باشگاه‌های بدنسازی حق فروش آن را ندارند و ما دائم این موضوع را رصد می‌کنیم و تعدادی از این افراد را هم بازداشت کرده‌ایم.
وی گفت: با وجود اینکه برخورد جزو وظایف قانونی ماست، اما تا زمانی که مردم خودشان به این نتیجه نرسند که نباید از این‌ها خرید کنند واقعا مبارزه کردن برای ما سخت است.
اسماعیلی به همه کسانی که اقدام به فروش دارو‌های چاقی و لاغری می‌کنند هشدار داد و افزود: قطعاً فروش این دارو‌ها از سوی افراد غیرمتخصص ممنوع است.
مرجع : خبرگزاری صدا و سیما
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما