۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
کد مطلب : ۱۷۲۹

مواد موثره کارودیلول، فلوکستین، سیپروهپتادین و گاباپنتین در ایران تولید شد

یک شرکت دانش بنیان دارویی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به تولید داروهای کارودیلول ، فلوکستین ، سیپروهپتادین ، اسپرونولاکتون و گاباپنتین با ظرفیت سالانه ۴۰۰ تن شده است، به نسبت میزان تولید شرکت، از واردات این داروها جلوگیری می‌شود.
مواد موثره کارودیلول، فلوکستین، سیپروهپتادین و گاباپنتین در ایران تولید شد
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، شهرام اقدامیان مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درخصوص تولید داروهای کارودیلول، فلوکستین، سیپروهپتادین، اسپرونولاکتون و گاباپنتین گفت: در حال حاضر دارای مجوز تولید ۱۷ داروی مختلف هستیم و مجوز تولید ۷ دارو در انحصار این شرکت است.
وی در خصوص پروسه تولید دارو از سوی این شرکت دانش بنیان اظهارکرد: مواد شیمیایی داروها از چین یا هند وارد شده و بعد از انجام چندین واکنش شیمیایی، داروی اولیه به شکل پودر سفید رنگ تبدیل و سپس به شرکت‌های دارویی بزرگ  عرضه و در قالب قرص و کپسول به بازار عرضه می‌شود.
اقدامیان اولویت اصلی این شرکت را تامین نیاز داخل عنوان کرد و گفت: به همان میزانی که ما دارو تولید می‌کنیم واردات این محصول نیز کاهش می‌یابد.
وی با بیان اینکه، این شرکت دانش بنیان فعالیت خود را با تولید دو محصول آغاز و در حال حاضر مجوز تولید ۱۷ داروی مختلف را دریافت کرده است افزود:ظرفیت تولید شرکت به نوع دارو بستگی دارد؛ به عنوان مثال ۵۰۰ کیلو سیپروهپتادین طی ۱۰ تا ۱۲ روز تولید می‌شود یا گاباپنتین که پروسه سخت و طولانی تولید دارد سالانه ۷۰ تا ۸۰ تن تولید می‌شود، اما در مجموع با بهره‌برداری از طرح توسعه‌ای ۹۵ درصدی شرکت می‌توانیم سالانه ۴۰۰ تن داروهای مختلف تولید کنیم.
اقدامیان مزیت استفاده از این محصولات نسبت به نمونه‌های خارجی را تشریح کرد و گفت: مزیت رقابتی محصولات ما شامل قیمت نازل‌تر و در دسترس بودن در مقایسه با محصول خارجی است. البته وارد کنندگان دارو نیز ترجیح می‌دهند که از تولیدات شرکت ما استفاده کنند زیرا از نظر کیفیت، داروهای وارداتی دارای ناخالصی بوده است.
وی، چشم‌انداز آینده شرکت را تولید داروهای جدید مانند سیتاگلیپتین و لیناگلیپتین عنوان کرد و گفت: مراحل آزمایشگاهی تولید این دو دارو به پایان رسیده است و نمونه تولیدی ما به لحاظ کیفیت بر نمونه اروپایی نیز برتری دارد. با وجود اینکه شرکت دارای مجوز تولید ۱۷ دارو است اما با توجه به طرح‌های توسعه‌ای انجام شده امکان تولید ۱۰۰ دارو با یک سوم قیمت وارداتی را داریم.
اقدامیان در خصوص میزان استفاده این شرکت از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: از طریق صندوق پژوهش و فناوری پرشین داروی البرز در سه دوره مختلف تسهیلات سرمایه در گردش به میزان یک میلیارد تومان، ۵۰۰ میلیون تومان و ۲ میلیارد تومان دریافت کردیم و به ازاء تسهیلات دریافت شده مواد اولیه تولید دارو وارد کردیم.  
وی با اشاره به بهره‌مندی از توان واحد تحقیق و توسعه شرکت گفت: ما با تحقیق و توسعه داخلی توانستیم مواد موثره را از چند مرحله پیشین سنتز کنیم به گونه ای که تولید در مقیاس صنعتی اقتصادی باشد و در نهایت با قیمت نهایی بسیار پایین‌تر نسبت به نمونه وارداتی، دارو را به بازار عرضه می‌کنیم.
 
مرجع : صندوق نوآوری و شکوفایی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما