۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۱۷۹۵

ابداع دستگاه نابودکننده ویروس کرونا

یک شرکت الکترونیکی از یک دستگاه نابودکننده ویروس کرونا رونمایی کرده است که هوا را می‌مکد و میکروب‌ها از جمله ویروس ها را با نور شدید فرابنفش از بین می‌برد. این دستگاه می‌تواند به از بین بردن ویروس کرونا در هوای اداره ها و محیط‌های بسته کمک کند.
ابداع دستگاه نابودکننده ویروس کرونا
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، این فناوری که «نانوویو» نام دارد، می تواند ۹۹ درصد ویروس کرونا را در مدت کمتر از دو هزارم ثانیه از بین ببرد. این دستگاه که از چهار موتور تشکیل شده است  تا ۳۰۰ لیتر هوا را به داخل می‌کشد و آن را در معرض نور شدید فرابنفش قرار می دهد و سپس هوای عاری از ویروس کرونا را تا فاصله ۳.۴۸ متری از این دستگاه منتشر می کند.
شرکت الکترونیکی سازنده این دستگاه نابودکننده کرونا که Dynamics نام دارد، همچنین اولین لامپ UV-C کاملاً انعطاف پذیر «جهان» را طراحی کرده است که به طور فیزیکی در این دستگاه کشنده ویروس تعبیه شده است تا اشعه فرابنفش با شدت بسیار بالا فراهم کند. اکنون دستگاه «نانوویو» با قیمت ۳ هزار و ۴۵۰ دلار برای خرید در آمریکا موجود است.
محققان این شرکت الکترونیکی این دستگاه را با همکاری محققان دانشگاه تگزاس و دانشکده پزشکی دانشگاه «ایالتی کلرادو» آزمایش کردند و متوجه شدند نانوویو، ۹۹.۹۹۹۰۷ درصد ویروس های کرونای موجود در هوا را از فعالیت می اندازد.
این محققان اظهار داشتند که شرکت الکترونیکی Dynamics، یکی از اولین ابزارهای مناسب برای غیرفعال سازی ویروس کووید-۱۹ در هوا ابداع کرده است. عملکرد این دستگاه که در آزمایشگاه های بزرگ آمریکا مورد ارزیابی قرار گرفت، چشمگیر توصیف شده است. 
نکته قابل توجه این است که شرکت Dynamics، با اصلاح برخی از فوت و فن های منحصر به فرد خود در تکنیک های انعطاف پذیر میکروالکترونیک و ادغام آنها با فن آوری های نوظهور نورفرابنفش، نیروی کافی برای از فعالیت انداختن ویروس کرونا را تولید می کند.
ویروس کرونا ویروس کرونا سال گذشته در شهر «ووهان» چین آغاز شد و به سرعت تقریبا در همه کشورهای جهان شیوع یافت. محققان و شرکت ها از آن زمان به طور شبانه روزی تلاش می کنند تا راه هایی را برای متوقف ساختن این ویروس کشف کنند.
 
مرجع : روزنامه دیلی میل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما