۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۱۸۷۵

حریرچی: تاکنون هیچ داروی قطعی کرونا در جهان کشف نشده است

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی گفت: تاکنون هیچ داروی قطعی کرونا در جهان کشف نشده است و داروهای شیمیایی، گیاهی و سنتی معرفی شده، بیشتر جنبه کمکی دارند.
حریرچی: تاکنون هیچ داروی قطعی کرونا در جهان کشف نشده است
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، ایرج حریرچی روز پنجشنبه در حاشیه ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین به خبرنگاران گفت: هر دارویی که سیکل لازم را در سازمان غذا و دارو طی کرده باشد و مراحل تایید علمی آن انجام شده باشد، مورد تایید وزارت بهداشت خواهد بود.
وی گفت: هم اکنون برخی از داروهایی که در کشورهای اروپایی و آمریکایی برای مقابله با کرونا تجویز و مصرف می‌شوند با قیمت ارزانتر در داخل کشور تولید شده‌اند ولی تاکید می‌کنیم هیچ کدام از این داروها به عنوان داروی قطعی کرونا نیست.
معاون وزیر با بیان اینکه ما فعلا دو روش انجام تست کرونا داریم، افزود: یکی تست پی سی آر معمولی است که مثل گذشته انجام می‌شود و تعداد آن زیاد شده و به حدود ۴۰ هزار رسیده که رقم قابل توجهی است.
وی گفت: همچنین تست سریع یا رپید که تجهیزات آن در شهرستان‌ها توزیع شده و آموزش‌های لازم داده شده است.
معاون وزیر بهداشت ادامه داد: از روز شنبه هفته آینده به میزان ۶۰ هزار تست سریع در کشور انجام خواهد شد و امیدواریم طی یک یا دو هفته آینده میزان آن هم به حدود ۱۰۰ هزار در روز برسد.
وی در خصوص تداوم محدودیت‌های وضع شده، گفت:تداوم محدودیت‌ها بستگی به شرایط نتایج مثبت و منفی کسب شده، خواهد داشت که با توجه به آنها ستاد ملی کرونا بررسی‌های کارشناسی را انجام خواهد داد و تصمیم گیری خواهد کرد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما