۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۱۹۷۱

داروخانه‌های قزوین مجاز به دریافت و توزیع استامینوفن تزریقی نیستند

مدیر اداره نظارت بر امور دارو و مخدر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: داروخانه‌های سطح استان بدون دریافت تاییدیه کتبی از سوی ستاد توزیع، مجاز به دریافت استامینوفن تزریقی نیستند.
داروخانه‌های قزوین مجاز به دریافت و توزیع استامینوفن تزریقی نیستند
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، دکتر امید کارآگاه تصریح کرد: برای تجویز و توزیع داروی استامینوفن تزریقی، مقرر شد هیچ یک از داروخانه‌های شهری بدون دریافت تاییدیه کتبی از سوی ستاد توزیع، مجاز به دریافت و توزیع این دارو نباشند و تنها یک مرکز در تمام استان، اقدام به تجویز پزشکان همان مرکز درمانی و ممهور به مهر بیمارستانی آن پزشک، مجوز توزیع دارو را داشته باشد.
وی ادامه داد: با توجه به محدودیت دریافت داروی تضعیف کننده سیستم ایمنی (سل سپت)، ارایه دارو برای مدت زمان محدود و مشکلات موجود در ارایه نسخه در هر مرتبه مراجعه، پیشنهاد شد با هماهنگی معاونت درمان و سایر ارگان‌ها، روند اجرای نسخه پیچی الکترونیک پیگیری و اجرایی شود تا از این به بعد، مشکل مراجعه دوباره بیماران در نسخه‌های پزشکی برطرف شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین مصوب شد که به منظور تشدید نظارت‌ها، ابلاغ توزیع داروی استامینوفن تزریقی، بدون دریافت تاییدیه کتبی از ستاد توزیع دوباره به داروخانه‌های شهری و شرکت‌های پخش ارسال شود.
 
مرجع : روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما