۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
کد مطلب : ۱۹۹۶

واگذاری ۴۰۰ دستگاه اکسیژن‌ساز صلیب سرخ به هلال‌احمر

۴۰۰ دستگاه اکسیژن ساز خانگی اهدایی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با حضور دبیرکل جمعیت هلال‌احمر و نماینده صلیب سرخ به هدف مشارکت برای مقابله با کرونا به این جمعیت واگذار شد.
واگذاری ۴۰۰ دستگاه اکسیژن‌ساز صلیب سرخ به هلال‌احمر
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، رئیس سازمان داوطلبان روز یکشنبه در آئین واگذاری و تحویل این ۴۰۰ دستگاه اکسیژن ساز خانگی اظهار داشت: این ۴۰۰ دستگاه اکسیژن ساز، ساخت یک شرکت بنیان داخلی و جوانان ایرانی است که بخشی از نیاز بیماران را برطرف می‌کند.
محمد نصیری ادامه داد: در استان قم به ازای هر کپسول اکسیژن ۱۰ نفر درخواست داشتند که به دستور پزشک و بیمارستان نیاز به مراقبت در منزل داشتند؛ اکنون این نیاز تا حدودی فراهم شده است.
وی توضیح داد: کمک‌های مردمی همیشه برای هلال‌احمر خوب بوده و اکنون هم در کمتر از ۲۰ روز ۴۰۰ میلیون تومان برای خرید دستگاه اکسیژن‌ساز به جمعیت اهدا شده است.
 نصیری اضافه کرد: افق نگاه ما تهیه چهار هزار کپسول اکسیژن و یکهزار دستگاه اکسیژن ساز است که به نوعی فقط حداقل نیاز ما را برطرف می‌کند.
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر نیز در آئین واگذاری ۴۰۰ دستگاه اکسیژن ساز خانگی گفت: سه اتفاق خوش یمن امروز و اینجا در حال انجام است، ما با اهدای این دستگاه‌های اکسیژن ساز در روز پرستار می‌خواهیم به کمک پرستاران برویم تا بخشی از ظرفیت بیمارستان‌ها آزاد شود.
محمدحسن قوسیان مقدم  افزود: شرکت‌های دانش بنیان ما دارای ظرفیتی هستند که می‌توانیم از این ظرفیت هم داخل کشور هم خارج از کشور بهره ببریم و امیدوارم این روند با همراهی سایر خیرین ادامه دار باشد.
دبیر کل جمعیت هلال‌احمر توضیح داد: شرکت های داخلی ما می‌توانند برای ارائه خدمات پس از فروش خود برنامه‌ریزی کنند؛ براین اساس باید شرایط طوری تعریف شود تا قطعات یدکی در نمایندگی‌های معرفی شده هم ارائه شود.
وی اظهار داشت: اکنون در کنار دوستان صلیب سرخ هستیم و این نشان‌دهنده حضور ما در یک خانواده بین المللی با ۱۹۲ کشور است و در واقع بیانگر همکاری بین المللی و کمک کردن به‌هم در بحران ها است که بسیار اتفاق خوشایندی است.
قوسیان مقدم گفت: در دورانی که ما تحت تاثیر تحریم ها هستیم به جز کمک‌های مالی، ارائه کمک‌های دیگری هم وجود دارد که نیازمند استفاده فدراسیون و کمیته از ظرفیت بین المللی‌هایشان است، به عنوان مثال این ظرفیت بین المللی می‌تواند در خرید واکسن به ما کمک کند.
دبیر کل جمعیت هلال‌احمر افزود: بیماری کرونا دنیا را تحت تاثیر قرار داده است، این بیماری اصلا فضای همدلی و خدمت کردن را در دنیا ایجاد کرده و ما امیدواریم بتوانیم از توان داخلی خود استفاده کنیم تا به کشورهای همسایه هم کمک کنیم. 
وی اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر در شهرستان‌ها بانک امانات تجهیزات پزشکی دارد که با فراهم کردن نیاز بیماران از طریق این تجهیزات می‌توان مراجعه به بیمارستان‌ها را کم کرد.
دانیل مونیوس روخاس معاون دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران نیز در آئین واگذاری ۴۰۰ دستگاه اکسیژن ساز خانگی نیز گفت: هلال احمر با ظرفیت خود و کمک‌های صلیب سرخ با کووید۱۹ مبارزه می‌کند؛ کمیته بین المللی صلیب سرخ خوشحال است که به کمک بیماران آمده تا به جای بستری در بیمارستان در خانه استراحت می‌کنند و ظرفیت بیمارستان ها خالی شده است.
وی ادامه‌ داد: کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران از ابتدای همه گیری کرونا به کمک برادران خود آمد و به جز تهیه تجهیزات حفاظت شخصی برای کسانی که وسط میدان جنگ با کرونا هستند، کمک‌های مالی خود را هم اهدا کردیم. 
معاون دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران توضیح داد: این دومین مرحله از کمک های صلیب سرخ به هلال‌احمر ایران است و خوشحالم بگویم که سومین مرحله از اهدای کمک‌های مالی و سایر تجهیزات حفاظت شخصی صلیب سرخ به ایران هم در راه است.
معاون دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران گفت: مبلغ ۲۵۰ هزار فرانک سوئیس از سوی کمیته بین المللی صلیب سرخ به جمعیت هلال‌ایران با هدف تهیه دستگاه‌های اکسیژن‌ساز برای بیماران اهدا شده است، با توجه به اینکه بیمارستان‌ها خیلی شلوغ است تهیه این دستگاه‌ها بسیار ضرورت دارد.
وی اظهار داشت: ساخت قطعات برای دستگاه‌های اکسیژن‌ساز به شکل کاملا بومی و محلی در ایران من را تحت تاثیر قرار داد، این ظرفیت در سایر کشورهای منطقه وجود ندارد. با توجه به اینکه الان هم در بحران هستیم ایران از این ظرفیت برای رفع نیازهای داخلی خودش باید استفاده کند اما شاید در آینده بتوان با استفاده از این ظرفیت بومی به کشورهایی همچون سوریه و یمن که در جنگ هستند هم کمک کرد.
روخاس اعلام کرد: اکنون تمرکز روی درمان است اما قدم بعدی تولید و ارائه واکسن خواهد بود؛ با وجودی که در سطح بین‌المللی واکسن در حال تولید است، اطلاع داریم که ایران هم در حال ساخت واکسن است و به همین منظور ما به‌عنوان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ آمادگی پشتیبانی از جمعیت هلال‌احمر ایران و سایر مسئولان را داریم تا این واکسن در اختیار مردم ایران قرار بگیرد.
صبح امروز یکشنبه ۳۰ آذر ۹۹ آئین واگذاری۴۰۰ دستگاه اکسیژن ساز خانگی پرتابل پنج لیتری از سوی شرکت سازنده ایرانی نفس یار طب با منابع ۶ میلیارد تومانی از محل کمک های بشروستانه کمیته بین المللی صلیب سرخ با حضور دبیر کل جمعیت هلال‌احمر و نماینده کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران در اجرای طرح نفس مشارکت برای مقابله با کرونا برگزار شد. 
این دستگاه های اکسیژن ساز خانگی دو سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش دارند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما