۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
کد مطلب : ۲۰۳۶

دو رقمی شدن تلفات روزانه کرونا پس از ۲۰۰ روز

تعداد مرگ‌های روزانه کرونا در کشور پس از گذشت ۲۰۰ روز، دو رقمی شد و در عین حال، رد پای ویروس جهش یافته کرونا نیز در کشور پیدا شده است.
دو رقمی شدن تلفات روزانه کرونا پس از ۲۰۰ روز
به گزارش پایگاه خبری خبردارو،آخرین بار ظهر ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ بود که سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که مرگ‌های روزانه کرونا ۸۷ نفر است.
این عدد آخرین فوتی‌های دو رقمی به علت ابتلا به ویروس کرونا در کشور بود. هرچند قبل از این تاریخ، نمایشگر فوتی‌های روزانه کرونا به اعداد بیش از ۱۰۰ نفر در روز رسیده بود، اما پس از ۲۹ خرداد دیگر این نمایشگر روزانه به کمتر از ۱۰۰ نفر در روز نرسید.
اجرای محدودیت‌های گسترده از اول آذر ۱۳۹۹ و سپس طرح شهید سلیمانی که به صورت محله محور به شناسایی مبتلایان و قرنطینه کردن می‌پردازد، توانست تا حد زیادی سد محکمی در برابر انتشار ویروس کرونا در کشور ایجاد کند.
درست در یک سالگی ویروس کرونا در ایران، اجرای محدودیت‌هایی مثل منع تردد بین شهری و همچنین منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد توانست ترمز انتشار کووید ۱۹ را بکشد.
هر چند این کشیدن ترمز موقتی است و اگر به این دل خوش بمانیم، آتش زیر خاکستر دوباره شعله ور می‌شود.
نمونه این شعله ور شدن را می‌توان اکنون در استان مازندران مشاهده کرد. استانی که همین حالا چهار شهر آن در وضعیت قرمز به سر می‌برد و بسیاری از مردم این استان اعتقاد دارند که مجوزهای تردد بی ضابطه و سفرها به این استان، از جمله موارد موثر در قرمز شدن وضعیت است.
کرونا در همه این نزدیک به یک سال ثابت کرد که هرچه تصمیم‌های محکم‌تر و به موقع‌تری برای جلوگیری از انتشار آن گرفته شود، سر به زیر می‌شود و هرچه عادی انگاری و بی‌خیالی در دستور کار باشد، رحم نمی‌کند.
اگر قرار باشد برخی افراد به این وضعیت بی توجه باشند و برخی مراسم بدون رعایت فاصله گذاری و با تجمع برگزار شود، نمی‌توان خوشحالی ناشی از دو رقمی شدن فوت‌های روزانه کرونا را خیلی ادامه داد.
در عین حال امروز سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که رد پای ویروس کرونا جهش یافته در انگلستان هم در کشور پیدا شده و وجود این ویروس جهش یافته در فردی که از انگلستان آمده و در یک بیمارستان خصوصی بستری شده، شناسایی شده است.
جهش ویروس کرونا اتفاق دور از انتظاری نیست و باید پذیرفت که این ویروس عجیب همچنان بعد از یک سال، برگه‌های تازه‌تری رو می‌کند. چه ویروس جهش یافته در انگلستان باشد و چه ویروس کرونا موجود در کشور جهش پیدا کند، هیچ راهی جز رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمع‌ها برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ و انتشار ویروس کرونا وجود ندارد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما