۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۲۰۶۷

تشخیص علایم کرونا از طریق دستگاهی به اندازه یک سکه

محققان دستگاهی به اندازه یک سکه ابداع کردند که به پوست چسبیده می‌شود و با کنترل علایم حیاتی کاربر، احتمال ابتلای وی به کووید-۱۹ را حتی درصورت نداشتن علایم تشخیص می‌دهد.
تشخیص علایم کرونا از طریق دستگاهی به اندازه یک سکه
 به گزارش پایگاه خبری خبردارو، این دستگاه کوچک که BioButton نام دارد، توسط محققان شرکت BioIntelliSense در سیلیکون ولی در آمریکا ساخته شده است.
این دستگاه که اندازه‌ای برابر با یک سکه دارد با چسب پزشکی به پوست متصل می شود و با استفاده از حسگر درجه حرارت پوست فرد، آهنگ تنفس و ضربان قلب، سطح فعالیت و کیفیت خواب وی را ردیابی می کند.
سپس داده ها به یک برنامه در تلفن همراه ارسال می شود تا با محاسبه اندازه گیری ها تشخیص دهد که آیا فرد حتی قبل از اینکه خودش احساس بیماری کند، در معرض خطر علایم ابتلا به ویروس کرونا قرار گرفته است یا خیر.
اداره نظارت بر غذا و داروی آمریکا FDA نیز مجوز استفاده از این دستگاه را صادر کرده است.
BioIntelliSense دستگاه جدید BioButton خود را در نمایشگاه فناوری ‌های مصرفی جهان (۲۰۲۱ CES) که امسال برای اولین بار به صورت مجازی برگزار شده است، به نمایش گذاشته است.
به گفته مدیر عامل BioIntelliSense استفاده از این دستگاه به همراه اپلیکیشن تلفن همراه مکمل آن و سامانه ارزیابی درمان همراه آن پیشرفت مهمی در زمینه پیگیری مستمر درمان به شکلی آسان، و مقرون به صرفه است.
 BioButton تعدادی از کاربردهای کلینیکی-درمانی برای پیگیری از راه دور و اطمینان از بازگشت بیمار به محیط کار را نیز پشتیبانی می‌کند.  
این دستاورد در بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری‌های مصرفی جهان (۲۰۲۱ CES) به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه به طور رسمی  روز گذشته - دوشنبه ۱۱ ژانویهً۲۲ دی - گشایش یافت و تا پنج شنبه  ۱۴ ژانویه (۲۵ دی) ادامه دارد.
این نمایشگاه امسال بسیار متفاوت از سال های دیگر است. شرکت‌های حاضر به جای پر کردن یک مرکز همایش عظیم با غرفه‌های بزرگ و رنگارنگ، امسال جدیدترین محصولات خود را به صورت آنلاین و به صورت نمایشگاه‌های مجازی از طریق پخش مستقیم یا فقط انتشار اخبار، رونمایی می‌کنند.
انجمن الکترونیک مصرفی که یک انجمن غیرانتفاعی برگزار کننده این رویداد چهار روزه است، می‌گوید ۱۸۰۰ غرفه‌دار از سراسر جهان امسال در این «رویداد دیجیتالی»  شرکت دارند که این تعداد در مقایسه با چهار هزار غرفه‌دار حضوری که سال گذشته در نمایشگاه شرکت داشتند، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
این رویداد مجازی به شرکت‌های فناوری از کشورهایی که پیش از این هرگز در آن شرکت نکرده‌اند، امکان شرکت در این نمایشگاه را می‌دهد.
 
مرجع : روزنامه دیلی میل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما