۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۲۱۶۱

ایران به جمع پنج کشور تولیدکننده ونتیلاتور جدید پیوست

جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه با راه‌اندازی خط تولید "دستگاه ونتیلاتور جدید" توسط معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در یکی از شرکتهای فناور زیرمجموعه پارک علم و فناوری خراسان در مشهد به جمع پنج کشور تولیدکننده این ابزار مهم پزشکی پیوست.
ایران به جمع پنج کشور تولیدکننده ونتیلاتور جدید پیوست
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، مدیرعامل این شرکت در مراسم گشایش خط تولید ونتیلاتور بی‌نیاز از کمپسور، دستگاه جدید را پیشرفته‌تر از دستگاههای تولیدی پیشین در دنیا توصیف و بیان کرد: این ونتیلاتور دارای ساختار و فناوری نوین مورد استفاده برای درمان افراد دچار بیماریهای پیچیده است که نیازی به کمپرسور ندارد.
احمد بهفرمقدم افزود: بر این اساس ایران از امروز ششمین کشور تولیدکننده ونتیلاتور جدید در سطح جهان است. 
وی برنامه این شرکت مستقر در مشهد را تولید سالانه سه هزار دستگاه ونتیلاتور جدید اعلام و بیان کرد: صادرات این محصول به خارج که مجوز آن نیز صادر شده است سالانه ۶۰ میلیون یورو ارزآوری برای کشور دارد.
مدیرعامل شرکت احیا درمان پیشرفته ادامه داد: این شرکت ظرفیت تولید ونتیلاتور را از آغاز شیوع ویروس همه‌گیر کرونا در کشور تا شش برابر قبل افزایش داده بطوری که تعداد تولید این دستگاه از پنج به ۳۰ ونتیلاتور رسیده است.
وی گفت: بر این اساس ظرف چهار ماه دو هزار دستگاه ونتیلاتور به بیمارستانها و مراکز درمانی تحویل داده شد. 
بهفرمقدم همچنین ساخت ونتیلاتور را در مشهد مصداق بارز تبدیل تهدید به فرصت با تکیه بر دانش و توان متخصصان داخلی ذکر و بیان کرد: تولید ونتیلاتور و تامین نیاز بیمارستانها به این دستگاه بدون وقفه ادامه دارد لذا دیگر نیازی به واردات آن خارج کشور وجود ندارد.
دستگاه وِنتیلاتور (Medical ventilator) یا ابزار تنفس مصنوعی مورد استفاده بیمارانی قرار می‌گیرد که دچار مشکل حاد تنفسی هستند. این ابزار تخصصی درمان پزشکی که در دوره شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ نیاز مبرم و گسترده‌ای به آن ایجاد شده است، با دمیدن منظم اکسیژن به درون ریه فرد بیمار عمل حیاتی تنفس را ممکن و تسهیل می‌کند.
عارضه عمده و مرگ‌آور بیماری کووید ۱۹، پر شدن ریه فرد بیمار از مایع ناشی از فعالیت ویروس کرونا است که تنفس را بسیار مشکل می‌کند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما