۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۲۱۹۵
رییس موسسه رازی :

واکسن کرونا تولیدی رازی دارای پشتوانه علمی ۹۶ ساله است

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با تکذیب فضاسازی های منفی در برخی از رسانه ها و فضای مجازی در خصوص واکسن کرونا تولید داخل کشور گفت: واکسن تولیدی رازی دارای پشتوانه و عقبه ۹۶ ساله علم و تجربه در این موسسه است.
واکسن کرونا تولیدی رازی دارای پشتوانه علمی ۹۶ ساله است
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، دکتر علی اسحاقی روز دوشنبه در آئین رونمایی از واکسن رازی کوو پارس نخستین واکسن تزریقی- استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مستقر در کرج با اشاره به دستاوردهای این موسسه اظهار داشت: امروز اگر در ایران شاهد به کنترل در آمدن  بسیاری از بیماری ها از جمله سرخک هستیم ماحصل واکسن تولیدی همین موسسه است.
وی اضافه کرد: فلج اطفال، سرخک، دیفتری، کزاز و سیاه سرفه  از جمله بیماری هایی است که با تولید واکسن  موسسه رازی در کشور تحت کنترل در آمده اند.
اسحاقی گفت:با توجه به چنین دستاوردهایی در خصوص تولید واکسن کرونای رازی نیز این اطمینان خاطر را به مردم می دهیم که موارد مطرح شده منفی در برخی از رسانه ها و فضای مجازی به هیچ عنوان صحت نداشته چرا که در تولید این واکسن عقبه ای ۹۶ ساله وجود دارد.
وی ادامه داد:برای تولید این واکسن همانند دیگر واکسن های تولیدی داخل کشور ماه ها مطالعه و آزمایش  صورت گرفته است.
رییس موسسه سرم سازی رازی با بیان اینکه بعد از گذراندن مراحل تست باید نسبت به قضاوت این واکسن اقدام کرد گفت: ۲ پلتفرم در خصوص این واکسن در حال کار شدن است که بحث اصلی امروز ما در خصوص نخستین واکسن تزریقی- استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا بوده که مطالعات اولیه طراحی آن از اسفند سال گذشته آغاز و پس از انجام تست حیوانی در اواخر مرداد اسناد این مطالعات که نتایج خوبی نیز در برداشت.
اسحاقی با بیان اینکه ۲۷ مرداد ماه  امسال موفق به دریافت مصوبه کمیته ملی اخلاق و پژوهش برای ورود به مرحله کارآزمایی بالینی  شدیم اظهار داشت: هم اکنون سایت و واکسنی که قرار است در آن تزریق صورت گیرد آماده و منتظر سایر مجوزها هستیم.
وی ادامه داد:همچنین سایتی با هدف ثبت نام داوطلبان واکسن رازی کووپارس طراحی که داوطلبان با مراجعه به این سایت نسبت به تکمیل پرسشنامه اقدام و پس از آن مراحل بعدی انجام می شود.
 واکسن رازی کوو پارس نخستین واکسن تزریقی- استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا روز دوشنبه در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مستقر در کرج رونمایی شد.
واکسن رازی کوو پارس (اولین واکسن تزریقی – استنشاقی پروتئین نوترکیب کووید-۱۹) توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و مطابق دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت تولید شده است.
 ساخت این واکسن توسط تیم ویژه ای از پزشکان، داروسازان دامپزشکان و شیمی دانان کشور در موسسه رازی انجام شده که دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت WHO و سازمان غذا و دارو FDA یه صورت کامل در آن رعایت شده است.
 موسسه رازی از اسفند سال ۱۳۹۸ کار ساخت واکسن را آغاز و از روش واکسن پروتئینی نوترکیب که از ایمن ترین واکسن ها است، برای تولید واکسن استفاده شده است.
در فاصله اسفند ۹۸ تا پایان فروردین ۹۹، کار طراحی را تمام کرد، در اردیبهشت دوزسنجی و فرمولاسیون انجام شد و از خرداد ماه ۹۹، این واکسن بر روی ۵۰۰ حیوان آزمایش شد.
واکسن رازی کوو پارس تحت رهبری وزارت بهداشت و با کار کارشناسی دقیق سازمان غذا و دارو انجام شده است.
با تصویب کمیته ملی اخلاق، آزمایش انسانی این واکسن  به زودی بر روی ۱۴ نفر در بیمارستان رسول اکرم (ص) تهران آغاز می شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما