۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
کد مطلب : ۲۳۸۸

آمادگی هلال احمر برای افزایش مراکز تزریق واکسن کرونا در کشور

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به ظرفیت موجود در جمعیت هلال‌احمر در خصوص واکسیناسیون حجاج و فعال بودن ۳۱ مرکز واکسیناسیون در همه مراکز استانها، این جمعیت آمادگی دارد تا این مراکز را برای تزریق واکسن کووید ۱۹ به تعداد ۱۷۰ مرکز افزایش دهد.
آمادگی هلال احمر برای افزایش مراکز تزریق واکسن کرونا در کشور
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، محمدحسن قوسیان مقدم با اعلام این مطلب اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا جمعیت هلال احمر برای کنترل بیماری در کنار سایر دستگاهها به مردم کشور براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری طرح ها و برنامه های متنوعی از جمله اجرای «طرح غربالگری و تب‌سنجی مسافران نوروزی در مبادی ورودی و خروجی شهرها»، «طرح آمران سلامت» و «طرح کنترل و پایش سلامت و مراقبت بهداشتی از مسافران مبادی مرزی رسمی کشور» را ارائه کرده است.
وی ادامه داد: برگزاری دوره های عمومی مجازی درخصوص پیشگیری از این بیماری، انتشار پوسترهای آموزشی، تهیه و توزیع ماسک، دستکش و نظایر آن توزیع بسته‌های معیشتی برای خانوارهای کم‌بضاعت و ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی با مشارکت داوطلبان، معرفی افراد داوطلب به بیمارستان‌ها، کمک به سامانه ۴۰۳۰ با استفاده از ظرفیت داوطلبان، آموزش در مناطق پرخطر،  اجرای طرح مشترک حافظان سلامت در کنار وزارت بهداشت، راه اندازی نقاهتگاه ها، اجرای طرح ناظران سلامت و راه اندازی بانک امانات از جمله اقدامات شاخص جمعیت هلال احمر تاکنون بوده است.
سخنگوی جمعیت هلال احمر اضافه کرد: همه این فعالیت‌ها باعث شده که جمعیت هلال احمر  وارد دوران جدیدی از مقبولیت در عرصه اجتماعی و حاکمیتی شود و امروز به عنوان یکی از مهم‌ترین اعضای ستاد مبارزه با ویروس کرونا همچنان خستگی‌ناپذیر، پرشور و با تکیه بر روحیه جوانان و داوطلبان خود برای نجات جان انسان‌ها همچنان امیدوار و سرافزار برای ساخت جامعه تاب‌آور تلاش کند.
قوسیان مقدم توضیح داد: اکنون نیز با سیاستگذاری جدید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص تزریق واکسن کووید ۱۹ جمعیت هلال احمر آمادگی لازم را دارد که مانند قبل در کنار وزارت بهداشت تمام توان و امکانات خود را به کار گیرد.
وی اعلام کرد: با توجه به ظرفیت موجود در جمعیت هلال احمر در خصوص واکسیناسیون حجاج و فعال بودن ۳۱ مرکز واکسیناسیون در همه مراکز استانها این جمعیت آمادگی دارد تا این مراکز را به تعداد ۱۷۰ مرکز افزایش دهد اما  باید استانداردهای لازم برای فعالیت مراکز واکسیناسیون کووید ۱۹ توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این جمعیت ابلاغ شود تا براساس استانداردهای مربوط اقدامات لازم صورت پذیرد.

بزرگترین محموله واکسن کرونا توسط هلال‌احمر به ایران رسید

سخنگوی جمعیت هلال احمر روز یکشنبه نیز از ورود بزرگترین محموله واکسن کرونا از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در کشور توسط جمعیت هلال احمر از کشور چین به ایران خبر داده بود.
وی اعلام کرده بود: این جمعیت طی کمتر از یک ماه موفق شده بود تا یک میلیون و چهارصدهزار دز واکسن مورد تایید را وارد کشور کرده و در اختیار وزارت بهداشت قراردهد که این تلاش‌ها همچنان ادامه خواهد شد.
به گزارش ایرنا، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده‌ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.
این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، تأمین احترام انسان‌ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت‌ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.
جمعیت هلال احمر اکنون در زیرمجموعه خود دارای چهار سازمان فعال و گسترده در زمینه‌های مختلف امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تدارکات پزشکی، چهار معاونت در زمینه خدمات درمانی و توانبخشی، آموزش و پژوهش، پشتیبانی و منابع انسانی، معاونت امور بین الملل، یک شرکت در زمینه تولید محصولات نساجی و ملزومات امدادی، یک مؤسسه علمی کاربردی و یک مرکز پزشکی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج و زائران عتبات عالیات است.
همچنین دبیرخانه کمیته ملی حقوق بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران نیز با محوریت جمعیت هلال احمر فعالیت می‌کند.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه‌ای نزدیک به یک قرن در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تأسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفت‌گانه نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما