۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۲۴۶۲
رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره):

۵۰ میلیون دوز واکسن ایران برکت تاپایان شهریور تحویل وزارت بهداشت می‌شود

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده نزدیک ۵۰ میلیون دوز واکسن "کوو ایران برکت" تا پایان شهریور ۱۴۰۰ تحویل وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی می‌شود.
۵۰ میلیون دوز واکسن ایران برکت تاپایان شهریور تحویل وزارت بهداشت می‌شود
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، محمد مخبر روز سه شنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از آبرسانی به ۵۰۰ روستای کشور در جمع خبرنگاران افزود: همانطور که قول داده بودیم در خرداد ماه سه میلیون دوز واکسن کوو ایران برکت را تولید می کنیم، تاکنون بیش از یک میلیون دوز از آن آماده شده است و تا پایان خرداد هم این میزان تولید به سه میلیون دوز می رسد.
وی ادامه داد: در تیرماه نیز قریب به هشت میلیون دوز واکسن کرونا را آماده و تحویل وزارت بهداشت می کنیم. در مرداد ماه هم این عدد به ۱۲ میلیون دوز می رسد و در شهریور ۱۴۰۰ میزان تولید واکسن کوو ایران برکت به احتمال زیاد به ۲۰ تا ۲۵ میلیون دوز می رسد.
رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اظهار امیدواری کرد که با مجوز وزارت بهداشت بتوان این واکسن ها را در اختیار مردم قرار داد و از نگرانی آنها در این زمینه کاسته شود.

ایران جزو کشورهای بسیار قدرتمند در حوزه تولید واکسن شده است

مخبر با بیان این که هرچه زودتر باید واکسن در اختیار مردم قرار گیرد، گفت؛ جان انسان ها بسیار مهم است و اصلا معنی ندارد که آنان را معطل نگه داریم، هرلحظه ای که بتوان واکسنی را تهیه کرد، همان لحظه باید تهیه کرد و در اختیار مردم قرار داد.
وی تاکید کرد اگر مسوولان توانستند با واردات نیاز داخل کشور را برطرف کنند ما نیز این واکسن را صادر می کنیم.
رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) یادآور شد: همه مردم ایران امسال واکسینه می شوند، این اقدام جزو افتخارات کشور خواهد بود.
مخبر افزود: در حال حاضر تعداد معدودی از کشورها سازنده واکسن کرونا هستند و ایران هم در زمره آنان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران جزو کشورهای بسیار قدرتمند در حوزه تولید واکسن کرونا شده است.
رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) همچنین درمورد دریافت مجوز اضطراری واکسن کووایران برکت از وزارت بهداشت گفت: این وزارتخانه اعلام کرده است که مجوز استفاده اضطراری را صادر می کنند.
مخبر به درخواست استفاده اضطراری ار واکسن کوو ایران برکت اشاره کرد و یادآور شد: در همه جای دنیا از این وضعیت استفاده می کنند و ما هم باید از استفاده اضطراری بهره ببریم.
 تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی با نام «کُوو ایران برکت» روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روی سه داوطلب آغاز شد.
تاکنون به ۲۰ هزار داوطلب در مرحله سوم واکسن کوو ایران برکت تزریق شده است که نیمی از آنان در شهرهای تهران و کرج دوز اول واکسن خود را دریافت کردند.
این طرح از ۲۴ اردیبهشت ماه در تهران و کرج آغاز شده است و کار تزریق به سایر داوطلبان از هفته آینده در چهار شهر دیگر شروع می شود.
دکتر مینو محرز مسوول نظارت بر مطالعات بالینی واکسن کوو ایران برکت روز شنبه نهم خردادماه در حاشیه نشست خبری مرحله سوم تست انسانی این واکسن ایرانی در جمع خبرنگاران از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست کرد مجوز اورژانسی (اضطراری) استفاده از آن را صادر کند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما