۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳
کد مطلب : ۲۵۵۰

رییس سازمان غذا و دارو: مشهد بزرگترین تولیدکننده ونتیلاتور در کشور است

معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو گفت: شرکت احیادرمان پیشرفته در مشهد، بزرگترین تولیدکننده دستگاه ونتیلاتور در سطح کشور محسوب می‌شود.
رییس سازمان غذا و دارو: مشهد بزرگترین تولیدکننده ونتیلاتور در کشور است
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، محمدرضا شانه‌ساز، یکشنبه‌شب در حاشیه  بازدید از شرکت احیاء درمان پیشرفته در مشهد افزود: تولید دستگاه های ونتیلاتور در کشور در دوران شیوع کرونا به هزار و ۵۰۰ دستگاه در ماه افزایش یافته است، در حالی که این میزان در ابتدای بحران کرونا ماهانه حدود ۵۰ دستگاه بود.
وی ادامه داد: در موج دوم کرونا، در یک مقطع زمانی، تولید کنندگان تجهیزات پزشکی کشور فشار مضاعفی را تحمل کردند و تولید دستگاه های ونتیلاتور به ماهانه ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه افزایش یافت.  
وی خاطرنشان کرد: یکی از عرصه های موفقیت و افتخار کشور،  وجود شرکت های دانش بنیان و تولید تجهیزات پزشکی است که توسط جوانان نخبه و باانگیزه راه اندازی شده و اقدامات مهم و بزرگی در این شرکت ها در حال انجام است.
به گفته وی،  این شرکت ها در بدترین شرایط به کمک مجموعه بهداشت و درمان و سلامت کشور آمدند و در تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی نقش ارزنده ای را ایفا کردند.  

امکان تولید روزانه ۵۰ میلیون عدد ماسک در کشور 

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: هم اکنون ظرفیت تولید ماسک در کشور با حمایت شرکت های تولید کننده به ۴۵ تا ۵۰ میلیون عدد در روز افزایش یافته است، در حالی که این میزان در ابتدا روزانه ۱۵۰ هزار عدد بود.
دکتر شانه ساز گفت: در موقعیتی که کشورمان با شرایط سخت تحریم روبه روست، بسیاری از کشورهای مدعی حقوق بشر از خط قرمزهای انسانیت عبور کرده و در ارائه بسیاری از ملزومات و تجهیزاتی که ایران نیاز داشت، به بهانه تحریم،  همکاری نکردند و این موضوع بارها و بارها در مدت زمان بحران کرونا و قبل از آن دیده شده است.   
رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به فعالیت شرکت های مهمی در عرصه های داروسازی و تجهیزات پزشکی افزود: شرکت داروسازی ثامن مشهد، تنها تولید کننده فاکتور هشت در کشور است و شرکت احیا درمان پیشرفته هم علاوه بر تولید ونتیلاتور، دستگاه های سی تی اسکن تولید می کند.
وی گفت: وظیفه سازمان غذا و داروست که در مسیر تولید این تجهیزات پزشکی به شرکت های تولید کننده کمک کند.
شرکت احیادرمان پیشرفته، اولین تولید کننده دستگاه های ونتیلاتور مراقبت ویژه و دستگاه های ماشین بیهوشی، تنها تولید کننده دستگاه های ونتیلاتور مراقبت ویژه و همچنین تولید کننده دستگاه سسی تی اسکن در ایران است.
ماشین های بیهوشی، ونتیلاتور آی. سی. یو، ونتیلاتور پرتابل، پالس اکسیمتر و کپنوگراف، ونتیلاتور ام. آر. آی،  ویدیو لارنگوسکوپ و کمپرسور و هوای فشرده تنها بخشی از تولیدات این شرکت به شمار می رود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما