۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
کد مطلب : ۲۵۵۶

تولید مواد اولیه ۵۰۰ قلم داروی داخلی در کشور

یک شرکت دانش بنیان دارویی موفق شد با حمایت معاونت علمی وفناوری ریاست‌جمهوری مواد اولیه بیش از ۵۰۰ داروی داخلی را تولید کند.
تولید مواد اولیه ۵۰۰ قلم داروی داخلی در کشور
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، مدیرعامل این شرکت‌ دانش‌بنیان در خصوص این دستاورد گفت: این شرکت تحقیقاتی و تولیدی در سال ۱۳۹۱ در راستای ارتقای سطح کیفی صنعت دارویی کشور، پاسخ به نیازهای فنی و ابزاری کارخانجات دارویی، پژوهشگاه‌های تحقیقات دارویی و دانشکده‌های داروسازی و همچنین کارخانه‌های داروسازی تاسیس شد.
محمد عزیزمحمدی افزود: کار اصلی شرکت در زمینه استانداردهای مرجع دارویی مورد نیاز جهت آنالیز دارو، مواد مؤثره دارویی و داروهای انسانی در قالب واحدهای تحقیقات، طراحی و مهندسی و تولید به صورت منسجم است.
وی در مورد فعالیت اصلی این شرکت بیان کرد: در حال حاضر مهمترین فعالیت شرکت تولید استانداردهای مرجع دارویی است و به عنوان اولین و تنها شرکت تولیدکننده استانداردهای مرجع دارویی در ایران موفق به اخذ پروانه بهره برداری ساخت استانداردهای ثانویه دارویی از سازمان غذا و داروی ایران شده است.
عزیزمحمدی گفت: همه داروها برای تولید نیازمند یک سری مواد مرجع هستند که به اصطلاح به آنها ناخالصی گفته می‌شود. با توجه به تحریم این محصولات توسط دشمنان و مشکل بودن تهیه استانداردهای مرجع دارویی مورد نیاز برای آنالیز داروها و قیمت بسیار زیاد این محصولات و برای خودکفایی صنعت داروسازی کشور، در این زمینه شروع به مطالعه و تحقیق کردیم.
این فعال فناور درباره تولید مواد مرجع دارویی اظهار داشت: در تولید این مواد مرجع، شرکت دانش‌بنیان ما در اقدامی بی‌نظیر شروع به سنتز، خالص سازی و اعتباردهی مواد موسوم به ناخالصی‌های مورد نیاز کارخانجات دارویی کرد. در حال حاضر نزدیک به ۱۲۰۰ داروی مختلف در کشور تولید می‌شود و ما برای ۵۰۰ قلم از این داروها، زیرساخت تولید مواد مرجع را ایجاد کرده‌ایم و با حمایت معاونت علمی وفناوری ریاست‌جمهوری، در حال اخذ مجوز برای بیش از ۲۰۰ عدد از این مواد مرجع هستیم.
عزیزمحمدی با تاکید بر اهمیت خودکفایی در صنعت دارویی گفت: برخی مواد دارویی مرجع مانند این موادی که به اسم مواد مرجع ناخالص مشهور هستند، برای صنعت داروسازی بسیار مهم هستند. امید است در آینده با حمایت دولت، سبد محصولات خود را متنوع‌تر کنیم.
 
مرجع : معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما