۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۲۶۴۹

واکسن تک دُز به معنای نیاز به یکبار تزریق نیست، ویال واکسن تک دُزی است

در پی انتشار خبری مبنی بر ورود واکسن تک دُز به کشور و برداشت نادرست در مورد این واکسن ها، سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تک دُز بودن واکسن به معنای نیاز داشتن به یک بار تزریق نیست.
واکسن تک دُز به معنای نیاز به یکبار تزریق نیست، ویال واکسن تک دُزی است
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو، واکسن های قبلی حاوی ویال های ۶ دز ۱۰دز یا ۲ دز بودند و این سری اخیر دارای ویال تک دز است و حتما باید دز دوم آن نیز تزریق شود.
سازمان غذا و دارو در این اطلاعیه تصریح کرد: واکسن تک دز مورد اشاره در خبر، به معنای آنچه که مانند واکسن جانسون اند جانسون و اسپوتنیک لایت که نیاز به یک دز تزریق دارند نبوده و در انتقال مطلب اشتباه رخ داده است. 
در این اطلاعیه تاکید شده است: واکسن سینوفارم، واکسن تک دوز نبوده، بلکه باید بعد از یک دوره، دز دوم آن هم تزریق شود و واکسن های وارداتی اخیر هم مانند همان واکسن های سینوفارم قبلی که برای بزرگسال استفاده می شد، است و دارای همان خصوصیات و برند هستند.
بیست‌ ودومین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی ۶ میلیون واکسن تک دُز برای گروه سنی ۳ تا ۱۷ سال، روز گذشته یکشنبه چهارم مهر ماه در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.
محمدحسن قوسیان مقدم، دبیرکل جمعیت هلال احمراز شروع واردات محموله‌های ۶ میلیون دُزی واکسن کرونا تهیه شده توسط این جمعیت در فصل پاییز خبر داد و گفت: با ورود اولین محموله ۶ میلیون دُزی به ایران، به طور کلی این جمعیت از اردیبهشت ماه تاکنون ۴۶ میلیون و ۳۹۰ هزار دُز واکسن به کشور وارد کرده است.
دبیرکل جمعیت هلال احمر با اعلام واردات واکسن تک دُز برای سنین ۳ تا ۱۷ سال از روز گذشته گفت: ۶ میلیون دُز واکسن کرونا (تک دُز) از مجموع ۱۲ میلیون دُز توصیه شده برای سنین ۳ الی ۱۷ سال وارد کشور و تحویل وزارت بهداشت شد.
 
مرجع : وبدا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما