۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۲۷۲۳

مجوز ۱۷ قلم فراورده طبی و سنتی برای درمان صادر شده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر ۱۷ قلم فرآورده طبی و سنتی برای درمان مجوز گرفته و ۹ قلم داروی طبی و سنتی نیز به بازار عرضه شده است.
مجوز ۱۷ قلم فراورده طبی و سنتی برای درمان صادر شده است
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، بهرام عین اللهی روز سه شنبه در اختتامیه دومین جشنواره طب ایرانی که در وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: باید در همه مراکز درمانی، متخصصان طب ایرانی حضور یابند و بصورت کلینیک های طب سنتی به مردم خدمات ارائه دهند.
وی ادامه داد: در کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا نیز مقرر شده داروهای طبی و سنتی مورد تایید سازمان غذا و دارو، برای تقویت سیستم ایمنی بدن و نه درمان کرونا مورد استفاده قرار گیرند.
عین اللهی همچنین تاکید کرد، فرآورده های طبیعی و سنتی خارج از بروکراسی اداری به نفع سلامت مردم عرضه شوند.
وزیر بهداشت افزود:‌ فرآورده های طبی و سنتی می توانند به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن به درمان بیمار کرونایی کمک کنند.
وی ادامه داد: اکنون نحوه زندگی مردم تغییر کرده، مصرف مواد غذایی کاذب مضر زیاد شده، از این رو باید با استفاده از طب ایرانی و سنتی باید به سلامت مردم کمک کنیم.
به گفته وزیر بهداشت، طب ایرانی و سنتی می تواند به پیشگیری که مقدم بر درمان است بیشتر بپردازد و در روحیات معنوی افراد و بر نحوه زندگی سالم تاثیرگذار است.
وی تاکید کرد: وزارت بهداشت متولی سلامت مردم است و تحت تاثیر فشارهای سیاسی در این جهت قرار نمی گیرد و تقویت طب ایرانی بصورت علمی و دانشگاهی می تواند باعث ارتقای سلامت جامعه باشد.
عین اللهی افزود: ادغام طب ایرانی در همه سطوح در مراکز بهداشتی و درمانی ضروری است و لازم است در شورای عالی برنامه ریزی بصورت برنامه مدون ارائه دهیم.
وزیر بهداشت اظهار داشت: طب ایرانی با استانداردهای مشخص و مستندات قوی باید گسترش یابد تا رشد کمی و کیفی پیدا کند، در وزارت بهداشت از این طب حمایت می کنیم.
وی ادامه داد: سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی از اسناد بالادستی قانون برنامه توسعه است و باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز اسناد قوی تری در این زمینه ایجاد شود تا با تغییرات مدیریتی دستخوش تغییرات نشود.
وزیر بهداشت گفت: همچنین تامین نیروی انسانی مجرب و آموزش دیده نیز در طب ایرانی باید تامین شود و همه دانشگاه‌های علوم پزشکی از این طب استفاده کنند.
عین اللهی تاکید کرد: لازم است واحدهای طب ایرانی در کتب درسی، آموزش پزشکی عمومی و پرستاری تدریس شود و جدا از تولید مطالب محتوایی، ایجاد هویت شود.
به گفته وی، اکنون رشته کارشناسی ارشد و دکتری طب ایرانی ایجاد شده و هشت دانشکده طب سنتی مشغول فعالیت هستند.
عین اللهی با بیان اینکه باید نگاه خود را به طب ایرانی وسیع تر کنیم زیرا هویت تاریخی ما است، افزود: ایران دارای هویت تاریخی بوده در حالیکه بسیاری از کشورهای هویت تاریخی نداشته و اقدام به ایجاد هویت می کنند.
وی گفت:  طب ایرانی میراث گرانبهایی است که سالهای سال فراموش شده و احیای آن ضروری است. همچنین لازم است عکس مفاخر پزشکی به عنوان هویت تاریخی ما در سالن های دانشگاه‌ها نصب شود زیرا هویت حلقه گمشده امروز ما است.

رتبه اول ایران در سرعت واکسیناسیون 

وزیر بهداشت ادامه داد: ایران رتبه اول را در سرعت واکسیناسیون در منطقه کسب کرده است.
وی با اشاره به زحمات شبانه روزی کادر درمان در دوران شیوع کرونا افزود: موج پنجم کرونا فاجعه ملی برای ما بود روزی ۵۰ هزار مورد مبتلا، هشت هزار بستری در «آی سی یو» و مرگ بالای ۷۰۰ نفر داشتیم که با انجام واکسیناسیون در سطح وسیع این آمارها کاهش یافته و اکنون ۹۵ میلیون دز واکسن تزریق شده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما