۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹
کد مطلب : ۲۷۹۶

داروهای مکشوفه طبق قانون باید امحاء شوند

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه داروهای مکشوفه خارج از زنجیره توزیع بوده و اطمینانی به سلامت آنها نیست، گفت: این داروها طبق قانون قاچاق باید امحاء شوند.
داروهای مکشوفه طبق قانون باید امحاء شوند
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، دکتر سید حیدر محمدی در گفتگوی زنده تلفنی با بخش خبری ۲۱، اظهار کرد: درمورد اموال توقیفی که داروهای که شامل داروهای مکشوفه و قاچاق هستند؛ مطابق ماده ۲۲ قانون قاچاق فقط اقلام خوراکی و آشامیدنی و آرایشی-بهداشتی هستند که نیاز به استعلام مصرف انسانی دارند.
وی افزود: درمورد دارو با توجه به اینکه شرایط نگهداری مشخص نیست و خارج از زنجیره توزیع وزارت بهداشت بوده، بنابراین نظارتی روی آن وجود ندارد؛ لذا وزارت بهداشت معمولا به دلیل عدم اطمینان از سلامت این اقلام اجازه مصرف را نمی دهد که سازمان اموال تملیکی نیز در جریان این موضوع قرار دارد.
مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: معمولا محموله های مکشوفه که به سازمان اموال تملیکی تحویل می شود،  قاچاق هستند و اگر بخواهیم از سلامت آن مطمئن شویم باید کل محموله آزمایش شود که ارزش فروش ندارد.
وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت مصرف اموال مکشوفه را به صلاحدید سلامت جامعه نمی‌داند چراکه از مبادی رسمی و مجاز وارد چرخه توزیع نشده و مطابق قانون قاچاق باید امحا شوند.
 
مرجع : ایفدانا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما