۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۲۷۹۷

کره جنوبی داروی خوراکی فایزر برای کووید-۱۹ را تایید کرد

کره جنوبی داروی خوراکی فایزر برای کووید-۱۹ را تایید کرد
کره جنوبی داروی خوراکی فایزر برای کووید-۱۹ را تایید کرد
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، وزارت تغذیه و امنیت دارویی کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در این کشور با ۴ هزار و ۲۰۷ نفر افزایش به بیش از ۶۱۱ هزار نفر رسیده است. شمار موارد روزانه نسبت به روز قبل از آن که ۵ هزار و ۴۱۹ نفر بود کاهش نشان می‌دهد که این مساله به علت کاهش تست‌های کمتر در آخر هفته بوده است.
براساس این گزارش، کیم گانگ لیپ، وزیر تغذیه و امنیت دارویی این کشور گفت:" انتظار داریم داروی خوارکی (غیر واکسن) ضد کرونا "پاسکووید" شرکت فایزر بتواند با استفاده در مراکز درمانی و یا تحت درمان در منزل برای جلوگیری از وحامت بیشتر این بیماری در سطح کشور موثر باشد، چون این دارو با تنوع بخشی به درمان های کرونا فراتر از تزریق هایی که در حال حاضر در این زمینه وجود دارد می تواند تاثیر به سزایی در کاهش از آمار مبتلایان به کرونا در کره جنوبی داشته باشد."
وی در این خصوص گفت: این دارو برای بزرگسالان یا کودکان ۱۲ سال به بالا با وزن بیش از ۴۰ کیلوگرم که به دلایلی مانند بیماری های زمینه ای از علائم خفیف تا متوسط با خطر بالای ابتلا به یک مورد شدید ویروس کرونا برخوردار هستند، استفاده می شود.
کیم اظهار داشت: یکی دیگر از درمان‌های خوراکی ویروس کرونا به نام "مولنوپیراویر" که توسط شرکت مِرک - Merck معروف به MSD در خارج از ایالات متحده و کانادا ساخته شده است، از اوایل ماه جاری برای موارد اضطراری مورد استفاده قرار خواهد گرفت، اما این وزارتخانه همچنان در حال بررسی موضوع دوم است زیرا این موارد برای اثر بخشی به اطلاعات بیشتری نیاز دارند.
افزایش اخیر در موارد بیماری در کره جنوبی به خوشه‌های کوچک بیماری در مناطق کلان‌شهر سئول نسبت داده شده است. از این موارد جدید یک هزار و ۴۶۶ نفر ساکن سئول بوده‌اند.
شمار مبتلایان به سویه اومیکرون ۴۴۵ نفر گزارش شده است که از اینها ۱۸۱ مورد وارداتی و ۲۶۴ نفر انتقال محلی بوده است که نسبت به روز قبل ۶۹ مورد افزایش داشته است.
در همین حال شمار تلفات کرونا در کره جنوبی با ۵۵ نفر افزایش به ۵ هزار و ۳۰۰ نفر رسیده است. این کشور ۸۲.۴ درصد از جمعیت را بطور کامل واکسینه کرده است و ۲۹.۶ درصد مردم نیز دز تقویتی واکسن را دریافت کرده اند.
 
مرجع : استریتس‌تایمز سنگاپور
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما