۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۲۷۹۹

باید در نحوه و میزان مصرف تجهیزات پزشکی شفاف‌سازی کنیم

رییس سازمان غذا و دارو گفت: باید در نحوه و میزان مصرف تجهیزات پزشکی شفاف سازی کرده تا بتوانیم سیاست‌های متناسبی را جهت بهره‌مندی مردم و بیماران طراحی کنیم.
باید در نحوه و میزان مصرف تجهیزات پزشکی شفاف‌سازی کنیم
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، بهرام دارایی در جلسه تکریم و معارفه مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه برخی اقدامات نادرست در سال‌های گذشته باعث تضعیف جایگاه سازمان غذا و دارو و به معنای واقعی کلمه مظلوم واقع شده است، افزود:‌ این سازمان به خاطر اهمیت نقش رگولاتوریش بسیار مهم  بوده و منطق های مشخصی هم برای این وظایف وجود دارد.
وی ادامه داد: کسانی که از ارز ترجیحی سوءاستفاده می کنند، همچون معتاد تزریقی تا زمانی که این ارز به آنها تزریق شود، زنده می مانند.
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه مخالفت با حذف ارز ترجیحی برای عده ای که ذینفع هستند، طبیعی است، گفت: با قطع ارز ترجیحی ، منافع برخی به خطر افتاده و دچار سندرم محرومیت از رانت می شوند.
وی با بیان اینکه باید ظرفیت بهره برداری از فارغ التحصیلان و دانش پژوهان رشته های مهندسی مرتبط با تجهیزات پزشکی ایجاد شود، عنوان کرد: باید در نحوه و میزان مصرف تجهیزات پزشکی شفاف سازی کنیم تا بتوانیم سیاست های متناسبی را جهت بهره مندی مردم و بیماران طراحی کنیم.
دارایی ادامه داد: در حوزه تجهیزات پزشکی تنوع اقلام و کالاها بسیار گسترده است و با اصلاح فرآیندهای این اداره کل می توانیم تا حد زیادی اجرای وظایف را تسهیل و یکپارچه کنیم و علاوه بر این، باید سرعت ارائه خدمات را نیز افزایش دهیم و آنها را به سمت سامانه ای شدن پیش ببریم.
وی با تاکید بر سیاست حمایت از تولید داخل به شرط حفظ و ارتقای سلامت مردم حمایت از مردم خاطرنشان کرد: مشارکت ذینفعان مختلف در عرصه سیاستگذاری و برنامه ریزی ها در اولویت ما است.
 
مرجع : وبدا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما