۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۲۸۰۳

تایید اولین قرص ضدکرونا در بحبوحه روند صعودی مبتلایان در آمریکا

سازمان غذا و داروی آمریکا در حالی که این کشور با بحران افزایش موارد بستری و مرگ و میر ناشی از سویه اومیکرون کرونا در آستانه سال نو میلادی روبرو شده است، نخستین قرص ضد ویروس کرونا را در بحبوحه این بحران، برای مصرف خانگی تایید کرد.
تایید اولین قرص ضدکرونا در بحبوحه روند صعودی مبتلایان در آمریکا
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، تایید قرص پاکسلووید، در حالی صورت گرفت که  مقامات بخش سلامت آمریکا در مورد سونامی عفونت های جدید  به دلیل سویه اومیکرون کرونا که می تواند بیمارستان ها را تحت فشار قرار دهد، هشدار می دهند.
به گزارش رسانه های آمریکا، "پاکسلووید" قرص شرکت فایزر است که به ادعای این شرکت روشی سریع تر و ارزان تر برای درمان بیماری کرونا ارائه می دهد در حالیکه تمام داروهای پیشین مقابله با کرونا از طریق تزریق تجویز می شد.
آسوشیتد پرس مدعی شد که قرص فایزر دارای عوارض جانبی خفیف است اما تاثیر آن در درمان کرونا قابل توجه است و تا ۹۰ درصد از بستری شدن و مرگ احتمالی بیماران کرونایی که با علایم شدید این بیماری مواجه هستند، جلوگیری می کند.
دکتر گرگوری پولند از کلینیک مایو گفت: اثربخشی این قرص بالا است و عوارض جانبی  آن کم است و به صورت خوراکی تجویز می شود. این دارو به کاهش ۹۰ درصدی خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ در میان گروه پرخطر منجر می شود که بسیار قابل توجه است.
سازمان غذا و داروی آمریکا، قرص فایزر را برای بزرگسالان و کودکان ۱۲ سال به بالا که جواب آزمایش کرونای آنها مثبت شده و علائم اولیه شدید دارند، تجویز کرده است.
گروه پرخطر شامل افراد مسن و مبتلایان به بیماری هایی مانند چاقی و بیماری قلبی می شود. کودکان واجد شرایط برای این دارو باید حداقل (۴۰ کیلوگرم) وزن داشته باشند.
انتظار می رود یک قرص ضد ویروس کرونای دیگر از شرکت "مرک" نیز به زودی در آمریکا مجوز دریافت کند.
ادعا می شود قرص‌های فایزر و مرک در برابر سویه اومیکرون مؤثر هستند، زیرا این قرص ها پروتئین اسپایک را که بیشتر جهش‌های نگران‌کننده ویروس کرونا در آنها رخ می دهد، هدف قرار نمی‌دهند.
دولت آمریکا هم اکنون برای درمان ۱۰ میلیون نفر، قرص "پاکسلووید" خریداری و شرکت فایزر اعلام کرده است تولید این قرص ها فعلا به صورت محدود خواهد بود.
در حالیکه تنها چند هفته از شناسایی سویه اومیکرون در آمریکا می گذرد، بیش از ۷۳ درصد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ را این سویه تشکیل داده و دولت جو بایدن که تاکنون در مقابله با این بیماری به رغم وعده ها به موفقیتی دست نیافته،مجبور به تغییراتی برای مقابله با این ویروس در زمستان شده است.
آنتونی فائوچی، مشاور ارشد پزشکی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا هشدار داد که احتمال افزایش بی سابقه ابتلا به بیماری کووید ۱۹، بستری شدن در بیمارستان ها و مرگ و میر ناشی از سویه اومیکرون کرونا در آمریکا وجود دارد.
بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)‌ آمریکا، سویه اومیکرون بیش از ۷۳ درصد از موارد اخیر مبتلا به کووید-۱۹ را در این کشور تشکیل می‌دهد.
داده های این آژانس فدرال نشان می دهد که تنها در یک هفته، سهم اومیکرون از شمار مبتلایان به کووید-۱۹ تقریبا ۶ برابر شده است.
با افزایش سویه اومیکرون ویروس کرونا در آمریکا، جو بایدن رییس جمهوری این کشور وعده داده است با اختصاص ۵۰۰ میلیون آزمایش رایگان کرونا، افزایش حمایت از بیمارستان ها و گسترش طرح های واکسناسیون، به مقابله با این سویه در زمستان سخت آمریکایی ها برود.
بایدن مجبور شده است به دلیل شیوع سریع سویه اومیکرون در آمریکا تغییرات عمده ای در طرح مقابله با ویروس کرونا در فصل زمستان بدهد.
کاخ سفید در بیانیه ای ادعا کرده است  که مبنای طرح بایدن، خرید ۵۰۰ میلیون کیت آزمایش سریع ویروس کرونا از سوی دولت آمریکا و ارسال رایگان آنها به آمریکایی ها از ماه ژانویه است. افراد برای دریافت این کیت های آزمایش کرونا باید با مراجعه به یک پایگاه اینترنتی، ثبت نام کنند و سپس دولت این کیت ها را به آدرس آنها ارسال خواهد کرد.
 گفته شده است این وعده، تغییر عمده ای در سیاست دولت بایدن چرا که دولت، پیش از این از شهروندان آمریکایی خواسته بود کیت های آزمایش کرونا را که به سختی در بازارهای این کشور یافت می شوند، خریداری و بهای آنها را از طریق بیمه دریافت کنند.
بیش از یک سال است که کارشناسان بهداشت عمومی آمریکا خواهان دسترسی رایگان مردم این کشور به کیت های آزمایش کرونا هستند.
این نخستین بار است که دولت آمریکا به طور مستقیم این کیت ها را به مردم این کشور ارسال می کند.
کارشناسان از رویکرد اولیه بایدن، مبنی بر اینکه ابتدا خریداری و  سپس پول آن را دریافت کنند، انتقاد کرده و هشدار داده اند که با این رویکرد در زمانی حساس، آمریکا با مشکلات جدیدی در خصوص آزمایش کرونا مواجه خواهد شد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما