۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۲۸۳۸

ظرفیت تولید ۱۰۰ میلیون دز واکسن رازی‌کووپارس تا پایان سال آینده/تزریق در مراکز واکسیناسیون

سرپرست معاونت تحقیق و تولید موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با اعلام اینکه ظرفیت تولید ۱۰۰ میلیون دز واکسن رازی‌کووپارس تا پایان سال آینده فراهم شده است، از آغاز توزیع و تزریق عمومی این واکسن در مراکز درمانی از هفته جاری خبر داد.
ظرفیت تولید ۱۰۰ میلیون دز واکسن رازی‌کووپارس تا پایان سال آینده/تزریق در مراکز واکسیناسیون
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، دکتر محمدحسین فلاح مهرآبادی، روند تولید واکسن رازی‌کووپارس را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این موسسه ظرفیت تولید ۳۰ میلیون دز واکسن رازی‌کووپارس را تا پایان سال جاری را دارد.
وی بیان داشت: تاکنون پنج میلیون دز واکسن رازی در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته و پنج میلیون دز دیگر هم آماده تحویل به این وزارتخانه است که امیدواریم در اسرع وقت این کار انجام شود.
فلاح افزود: آماده ایم که وزارت بهداشت نیاز خود را تا پایان سال جاری و همچنین سال آینده اعلام کند تا اقدامات لازم برای تولید این تعداد واکسن در این مجموعه انجام گیرد.

توزیع واکسن رازی در مراکز واکسیناسیون شتاب می‌گیرد

وی در مورد تزریق واکسن رازی کوو پارس در مراکز واکسیناسیون گفت: از این هفته توزیع این واکسن در مراکز واکسیناسیون به صورت گسترده انجام خواهد شد و به این ترتیب این روند شتاب می گیرد.
سرپرست معاونت تحقیق و تولید موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی افزود: مسوولان مربوط قول دادند که از این هفته این واکسن تقریبا در تمام مراکز واکسیناسیون کشور در دسترس عموم قرار گیرد؛ به این ترتیب سبد واکسیناسیون کشور متنوع تر می شود و مردم بر اساس تمایل خود یکی از واکسن های موجود را انتخاب و تزریق خواهند کرد.
 واکسن رازی‌کووپارس، دومین واکسن ایرانی کرونا است که با سعی و تلاش محققان ایرانی وارد مرحله کارآزمایی بالینی شده است تا ضمن حفظ سلامتی هموطنان از نگرانی‌های آنان در این زمینه بکاهد.
موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با حدود یکصد سال سابقه در تولید واکسن، از اواخر اسفند ۹۸ پای به عرصه ساخت واکسن کرونا نهاده است.
این موسسه که از سال ۱۳۰۳ وارد عرصه تولید واکسن اعم از انسانی و دامی شده، با بهره گیری از این تجربیات و اندوخته های علمی محققان خود، در تلاش است گامی ارزشمند برای حفظ سلامتی و تندرستی جامعه بردارد.
واکسن رازی‌کووپارس نخستین واکسن تزریقی - استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است که مطابق با دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت و سخت ترین پروتکل های داخلی ساخته شده است. این موسسه از روش پروتئینی نوترکیب که از ایمن ترین واکسن ها است، برای تولید آن استفاده کرده است.
این موسسه در فاصله زمانی اسفند ۹۸ تا اوایل فروردین ۹۹، کار طراحی این واکسن را به پایان رساند. فروردین ماه دوزسنجی و فرمولاسیون انجام و آزمایش این واکسن روی ۵۰۰ حیوان آغاز شد. در خرداد ماه تزریق به میمون و ارزیابی ایمنی زایی و بی خطری در این حیوان انجام گرفت و اواخر مرداد ماه پرونده به سازمان غذا و دارو ارسال شد.
کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس با تزریق به ۲ داوطلب مرد با حضور کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، جلیل کوهپایه زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران و جمعی از مسوولان و محققان دهم اسفند ماه ۹۹ در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تهران آغاز شد.
این موسسه با موفقیت مراحل مختلف کارآزمایی بالینی را پشت سر گذاشت و با اخذ مجوز اضطراری، واکسن خود را در اختیار هموطنان گذاشت تا ضمن حفظ سلامتی آنان از نگرانی ها بکاهد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما