۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
کد مطلب : ۲۸۵۹

۹۷ درصد داروها تولید داخل است/افزایش صادرات دارو به کشورهای منطقه در آینده نزدیک

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز مردم در داخل کشور تولید می‌شود. این دستاورد در سایه انقلاب اسلامی به دست آمده است و در آینده‌ نزدیک با هدف افزایش صادرات دارو به کشورهای منطقه گام‌های موثری برداشته می‌شود.
۹۷ درصد داروها تولید داخل است/افزایش صادرات دارو به کشورهای منطقه در آینده نزدیک
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، بهرام عین اللهی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پس از انقلاب اسلامی که به مناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان سرو سلامت برپا است، ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر و ماه مبارک رجب، افزود: پیشرفت های بزرگی که در این ۴۳ سال در زمینه بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش حاصل شد، به دنبال استقلالی بود که در سایه انقلاب اسلامی و حمایت های حضرت امام خمینی (ره) رقم خورد.
وی رشد و توسعه حوزه بهداشت و درمان را در دوران پس از انقلاب بی نظیر دانست و تصریح کرد: در حال حاضر در کشور بیش از ۶۰ دانشگاه علوم پزشکی با بیش از ۲۰ هزار عضو هیات علمی، هزار مرکز درمانی و ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی به منظور خدمت رسانی به مردم، فعالیت می کنند.  
وزیر بهداشت خودکفایی در حوزه درمان و رونق گردشگری سلامت را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی اعلام و خاطرنشان کرد: مردم در دوران پیش از انقلاب برای دریافت خدمات درمانی قابل قبول به خارج از کشور سفر می کردند اما امروزه علاوه بر رفع نیازهای درمانی مردم در کشور، خدمات بزرگ و ارزشمندی به مردم کشورهای منطقه ارایه می شود.
عین اللهی یکی از بزرگ ترین ضعف های دستگاه ها و نهادهای کشور را بی توجهی به مستندسازی و ارایه گزارشات عملکردی به عموم مردم خواند و گفت: این موضوع موجب می شود مواجهه افراد جامعه با سیاه نمایی ها و اخبار غیرواقعی افزایش یابد، از همین رو ارایه گزارشات شفاف در حوزه فعالیتی سازمان ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.
نمایشگاه سرو سلامت با هدف ارایه گزیده ای از دستاوردهای دانشگاه در حوزه آموزش، پژوهش، بین الملل، دانشجویی، دارویی و تجهیزات، بهداشت و درمان و مدیریت پس از انقلاب اسلامی، امروز با حضور وزیر بهداشت و علیرضا زالی رییس این دانشگاه افتتاح شد.
این نمایشگاه بخش هایی همچون «دانشگاه در یک نگاه»، «گذری بر افتخارات»، «در مسیر توسعه»، «چهره های ماندگار»، «سرو سپید»، «کتب و نشریات»، در کنار تولیدات دارویی و تجهیزات کمک درمانی که به همت پژوهشگران دانشگاهی روانه بازار مصرف شده است را شامل می شود.  
مرجع : پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما