۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۲۸۹۸

دپوی ۸۸۰ هزار قوطی شیر خشک در گمرک

طبق اعلام گمرک ایران اخیرا حدود ۱۲۰ هزار قوطی از مجموعه یک میلیونی شیرخشک‌های رژیمی دپو شده در گمرک با تائید سازمان غذا و دارو و دریافت تعهد از صاحب کالا ترخیص شده و مابقی برای ترخیص نیاز به اقدام سازمان غذا و دارو دارد.
دپوی ۸۸۰ هزار قوطی شیر خشک در گمرک
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو، سیدروح اله لطیفی سخنگوی گمرک ایران درباره جریان ترخیص شیرخشک‌های رژیمی گفت: از پنجم اردیبهشت ماه تا روز گذشته (۱۱ اردیبهشت) حدود ۱۲۰ هزار قوطی از این محموله‌ها با پیگیری و همکاری سازمان بازرسی کل کشور و با تائید وزارت بهداشت ترخیص شده است.
وی با اشاره به اینکه محموله های شیرخشک رژیمی در ۱۰ ثبت سفارش و ۱۹ قبض انبار بوده است افزود: هر میزانی که سازمان غذا و دارو در مورد آن اقدام لازم را انجام دهد، فورا توسط گمرک ترخیص می شود. این سازمان باید به طور سیستمی، سلامت شیرخشک‌ها و همچنین عدم تولید داخل آن را تائید کند تا گمرک ترخیص را با حداقل اسناد و در اسرع وقت انجام می‌دهد.

لطیفی عنوان کرد: جهت ترخیص کالا باید سازمان غذا و دارو نامه ایفای تعهدات قبلی صاحب کالا را نیز تمدید کند.

۸۸۰ هزار قوطی دیگر منتظر اقدام سازمان غذا و دارو است

تازه‌ترین اعلام سخنگوی گمرک نشان می‌دهد سازمان غذا و دارو برای ترخیص ۱۲۰ هزار قوطی، حدود ۱۲ درصد کل محموله‌ها تاکنون اقدام کرده و حدود ۸۸۰ هزار قوطی دیگر منتظر اقدام آن سازمان  و اعلام تائیدیه های لازم جهت ترخیص توسط گمرک است.

به گفته سخنگوی گمرک ایران، گمرک با وجود ابهامات در تعیین ارزش افزوده این کالا با اخذ تعهد از صاحب کالا، اقدام به ترخیص شیر خشک‌های وارده در گمرک تهران کرده است.  

سازمان غذا و دارو نیز اخیرا اعلام کرده که ۱۳ هزار قوطی از شیرخشک‌های ترخیص شده را در داروخانه ها توزیع کرده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما