۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۲۹۰۱

کارآزمایی بالینی پکسلووید در ایران

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: از ماه ها قبل در کمیته علمی کرونا برای داروی پکسلووید بررسی‌هایی انجام شد و در حال حاضر ۲ شرکت ساخت آن را آغاز کرده اند تا بصورت کارآزمایی بالینی مورد ارزیابی قرار گیرد.
کارآزمایی بالینی پکسلووید در ایران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ حمیدرضا جماعتی افزود: در حال حاضر یکی دو شرکت داخلی، ماده اولیه پکسلووید را تهیه کرده و در حال ساخت این دارو هستند که به صورت کارآزمایی بالینی مورد ارزیابی قرار گیرد و در صورت مشاهده نتایج آن شاید به میزان زیاد در کشور تولید شود و در شرایط بحرانی در کشور مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم تولید واکسن های چند ظرفیتی گفت: پیش‌بینی می‌شود که در فصول سرد سال ممکن است با یک یا دو موج بیماری کرونا روبرو شویم بنابراین شرکت‌های واکسن ساز باید بر اساس سویه‌های جدید واکسن‌های چند ظرفیتی تولید کنند.

جماعتی یادآور شد: حداقل در ۱۴ کشور جهان، مبتلایان به کرونا در هفته گذشته دو برابر شده و این یک هشدار است. باید بررسی ژنتیکی و توالی یابی ویروس‌های در چرخش در جامعه به طور مستمر انجام شود تا اگر سویه جدیدی شناسایی شد، اقدامات لازم را در کشور انجام دهیم.

وی افزود: در حال حاضر در چین و هند، موارد ابتلا و بستری افزایش یافته و باعث ایجاد لاک داون در شانگهای شده است و احتمال لاک داون پکن نیز وجود دارد بنابراین باید رعایت احتیاط‌های بهداشتی و بررسی‌های توالی یابی ویروس های در چرخش در جامعه را داشته باشیم.
مرجع : وبدا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما