۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹
کد مطلب : ۲۹۰۲
رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت:

شرایط انتقال دانشجویان پزشکی از اوکراین

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت از شرایط انتقال دانشجویان پزشکی اوکراین برای ادامه تحصیل در کشور و برگزاری آزمون ارزشیابی در دی ماه خبر داد.
شرایط انتقال دانشجویان پزشکی از اوکراین
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو، کاظم قهرمان زاده گفت: دانشگاه‌های کشور اوکراین از سال ٢٠١٠ از فهرست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت خارج شده‌اند و در سال ٢٠١٧ دو دانشگاه کارازین خارکف و تاراس شفچنکو در فهرست دانشگاه‌های مورد تایید قرار گرفتند.
وی افزود: تا کنون ٣٢٢ درخواست انتقالی دانشجویان ایرانی به داخل کشور در سامانه ثبت شده و از این تعداد، ۱۶۰ نفر دارای صلاحیت شرکت در امتحان ارزشیابی سال جاری هستند.

قهرمان‌زاده گفت: برای آن دسته از دانشجویانی که در دانشگاه‌های مورد تایید مشغول به تحصیل و حائز شرایط انتقال هستند و تاکنون به هر دلیل متقاضی انتقال نبوده‌اند؛ پس از ثبت درخواست طبق ضوابط اقدام خواهد شد.

مدیر مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت عنوان کرد: آزمونی که جهت ارزیابی علمی دانشجویان توسط شورای‌عالی برنامه‌ریزی به تصویب رسیده است، در دی‌ماه ١۴٠١ برگزار خواهد شد، کسب نمره حد نصاب قبولی جهت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های داخل در این آزمون الزامی است.
قهرمان زاده گفت: با توجه به جنگ در کشور اوکراین، مطابق رایزنی‌های انجام شده، دانشگاه‌های کشورهای اروپایی همسایه نسبت به پذیرش دانشجویان شاغل به تحصیل در اوکراین اعلام آمادگی کرده‌اند.
قهرمان‌زاده گفت: مطابق رایزنی‌های انجام شده و هماهنگی با وزارت امور خارجه، امکان ادامه تحصیل به صورت غیرحضوری نیز در دانشگاه‌های اوکراین فراهم شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما