۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۲۹۳۱

آخرین آمار مبتلایان به سرخک در کشور

رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: از دی ماه پارسال ۱۳۲ مورد ابتلای قطعی به بیماری سرخک در کشور شناسایی شده اند.
آخرین آمار مبتلایان به سرخک در کشور
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محسن زهرایی افزود: از ابتدای دی ماه سال گذشته تا کنون ۴۵٠٠ مورد مشکوک به این عارضه با علامت هایی مانند تب و وجود دانه های قرمز رنگ بر روی پوست بدن بودند که از این تعداد ۱۳۲ مورد مبتلای قطعی در کشور شناسایی شده اند.

وی گفت: مراکز بهداشتی در سراسر کشور اقدام به بررسی و شناسایی بیماری سرخک کرده اند. از میان ۱۳۲ مورد مبتلای قطعی به بیماری سرخک، ۴۸ نفر ایرانی، ۸٠ نفر از اتباع افغانستانی و چهار مورد مربوط به اتباع پاکستانی هستند.

رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت افزود: استان های مختلف ما درگیر با بیماری سرخک هستند؛ اما به طور کلی بیشترین موارد ابتلا به عارضه سرخک مربوط به استان های سیستان و بلوچستان، تهران، فارس، اصفهان و بوشهر است.

وی تاکید کرد: واکسیناسیون سرخک اتباع خارجی در حال انجام است. اگر افراد واکسن سرخک را تزریق کرده باشند، جای نگرانی نیست و نیازی به مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی ندارند و اقدامات لازم تا زمان کنترل مناسب بیماری سرخک در کشور انجام خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما