۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱
کد مطلب : ۲۹۳۶

سرمایه‌گذاری ۱۱.۶ میلیارد دلاری فایزر در داروهای ضد میگرن

شرکت داروسازی فایزر از خرید شرکت داروسازی بایوهیون (Biohaven) خبر داد و اعلام کرد، فایزر برای این شرکت که در زمینه تولید داروهای مهار میگرن فعالیت می‌کند حدود ۱۱.۶ میلیارد دلار از محل نقدینگی خود هزینه می‌کند.
سرمایه‌گذاری ۱۱.۶ میلیارد دلاری فایزر در داروهای ضد میگرن
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ شرکت نیویورکی فایزر که در زمینه تولید واکسن کووید ۱۹ تاکنون سود سرشاری کسب و شهرت خود را جهانی کرده است قصد دارد تمام سهام بایوهیون را به رقم هر سهم ۱۴۸.۵ دلار بخرد تا تصمیم گیر انحصاری آن باشد. اعلام این تصمیم باعث افزایش ۳۳ درصدی ارزش سهام بایوهیون نسبت به میانگین ۳ ماهه اخیر شد.

بایوهیون در تولید داروی مهار و پیش‌گیری از میگرن و سردردهای مزمن شهرت دارد؛ دارویی که مجوز عالی‌ترین نهاد دارویی ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا را نیز دارد. این شرکت دارویی همچنین در پی کسب مجوز برای یک اسپری بینی ضد میگرن است و همزمان بر روی ۵ محصول دارویی دیگر که در تولید آن‌ها از فن آوری مشابه استفاده شده از جمله توسعه شکلی از ژل پیش‌گیری کننده از میگرن موسوم به (zavegepant) کار می‌کند.

نیک لاگونوویچ، مسئول دارویی فایزر که به‌واسطه تولید واکسن کووید ۱۹ از نقدینگی چشمگیری برخوردار شده است می‌گوید: این اقدام به بایوهیون کمک می‌کند تا با افزایش ظرفیت خود به اهداف خود در تولید دارو و جایگاهش در نظام بهداشت و درمان دست یابد.

قرار است فاز نهایی توافق دو شرکت اوایل سال ۲۰۲۳ اجرایی شود. این در حالیست که تنها به‌واسطه اعلام این خبر ارزش سهام بایوهیون در بازار بورس نیویورک یک رشد ۷۰ درصدی  را تجربه کرد میزانی که در مورد شرکت فایزر نزدیک ۱ درصد بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما