۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳
کد مطلب : ۲۹۴۱

اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی برای نظام سلامت الکترونیک

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: برای اولین بار حدود ۷۰۰ میلیارد تومان در بودجه سنواتی سال ۱۴۰۱ به منظور جهش نظام سلامت الکترونیک در نظر گرفته شده است.
اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی برای نظام سلامت الکترونیک
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ فاطمه محمد بیگی افزود: ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در برنامه پنجم برای نظام سلامت الکترونیک هزینه شده بود و در برنامه ششم از سال ۹۵ تا سال ۹۹ یک الی دو میلیارد تومان بودجه هزینه شد که این مقدار بودجه اندک، به هیچ عنوان پاسخگوی تامین نیاز زندگی نیروی انسانی و سازمان آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت نیست.

وی گفت: باید یک نهضت فراگیر سلامت الکترونیک با حمایت دولت در کشور شکل بگیرد و دولت هم باید قرارگاه متناظر با آن را در حوزه قرارگاه الکترونیک به ویژه با موضوع سلامت الکترونیک تشکیل دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: در یک برنامه جهشی زیرگروه‌هایی در شاخه‌های بودجه، فنی، ارزیابی و نظارت، زیرگروه راهبردی برای تدوین سند جامع نظام سلامت الکترونیک در کمیته سلامت الکترونیکی مجلس تشکیل شدند و آن‌ها هم اکنون در حال تدوین نظام نامه‌های خود هستند .

وی افزود: نشست‌هایی که با کمیسیون تلفیق برگزار شدند، منجر به این شد که برای اولین بار حدود ۷۰۰ میلیارد تومان در بودجه سنواتی سال ۱۴۰۱ برای جهش نظام سلامت الکترونیک و اجرای تمام تکالیف قانونی این حوزه اعتبار گذاشته شود. این موضوع رشد بیش از ۳۰۰ برابری به همراه دارد و این رشد باید منجر به یک جهش واقعی، قابل لمس، قابل احصا و قابل اتکا برای مردم شود تا آن‌ها افزایش امکانات اجرای پرونده سلامت الکترونیک را بیشتر احساس کنند.

فاطمه محمدبیگی گفت: در ۸ استان کشور به علت نبود زیرساخت‌ها، امکان اجرای پرونده الکترونیک سلامت و تبادل اطلاعات سلامت وجود ندارد و در قانون امسال به صورت ویژه به وزارت ارتباطات و وزارت بهداشت یک سال فرصت داده شده است تا زیرساخت‌ها را فراهم کند.

وی تاکید کرد: در بند اقتصاد دیجیتال برای اولین بار در حوزه تبصره ۱۷، راه را برای حضور استارتاپ‌های جدید باز کرده ایم تا اقتصاد دیجیتال به مشارکت دانش بنیان و استارتاپی اندیشمندان و دانشمندان جوان مجهز شود تا بحث خدمات سلامت را در برنامه‌های جدید به صورت نو و سریع به مردم و دولت ارائه کنند.

به گفته وی نبود یک نظام نامه و سند بالا دستی جامع، خلا اصلی سلامت الکترونیک است و تنها سند ما، نظام نامه‌ای در شورای اجرایی فناوری ارتباطات است که به امضای بیش از ۲۰ مسئول رسیده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما