۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
کد مطلب : ۲۹۴۴

اجباری بودن ماسک در هواپیماهای اتحادیه اروپا لغو می‌شود

مقامات هوانوردی اتحادیه اروپا اعلام کردند با توجه به کاهش محدودیت‌های ویروس کرونا در سراسر این اتحادیه، از هفته آینده نیازی به پوشیدن ماسک در فرودگاه‌ها و هواپیماهای مسافربری نیست.
اجباری بودن ماسک در هواپیماهای اتحادیه اروپا لغو می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا گفته است که امیدوار است این تصمیم مشترک که با هماهنگی مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا اتخاذ شده است، گامی بزرگ به سمت عادی‌سازی سفرهای هوایی برای مسافران و خدمه باشد.

این دو مرکز در بیانیه‌ای مشترک گفته‌اند که دستورالعمل جدید، بر اساس آخرین وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا با توجه به واکسیناسیون‌های انجام شده و مصونیت‌های طبیعی به دست آمده و همچنین رفع محدودیت‌ها در تعداد فزاینده‌ای از کشورهای اروپایی در نظر گرفته شده است. 

پاتریک کی، مدیر اجرایی مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا می‌گوید: مسافران باید مسئولانه رفتار کنند و به انتخاب اطرافیان خود احترام بگذارند. اما مسافری که سرفه و عطسه می‌کند، برای اطمینان خاطر دادن به افرادی که در نزدیکی او نشسته‌اند، باید از ماسک استفاده کند.

در حالی که توصیه‌های جدید از روز ۱۶ مه اعمال می‌شوند اما قوانین ماسک همچنان ممکن است به تصمیم و تشخیص مدیر خطوط هوایی بستگی داشته باشد، خصوصا اگر پرواز از مقصدی باشد که تشخیص مسئول خطوط هوایی زدن ماسک باشد.

شستن منظم دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی همچنان باید رعایت شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما