۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۲۹۴۸

تعداد پرستاران در کشور کمتر از نصف استاندارد

رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: در حالی که استاندارد نیروی انسانی پرستاری به ازای هر تخت بیمارستانی حداقل ۲.۵ نفر تعریف شده است اما اکنون در کشور به طور میانگین به ازای هر تخت کمتر از یک پرستار مشغول به خدمت است.
تعداد پرستاران در کشور کمتر از نصف استاندارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ شمس الدین شمس افزود: نداشتن امنیت شغلی و برخورد سلیقه‌ای غیر کارشناسی منجر به نگاه «کارگر فصلی» به پرستاران شده و این عوامل باعث کاهش شدید کیفیت و کمیت خدمات ارائه شده به مردم و در نتیجه آسیب به سلامت جامعه می شود.

وی گفت: تعداد زیادی از پرسنل پرستاری به شکل استخدام غیر رسمی اعم از شرکتی، قراردادی و طرحی هستند، امنیت شغلی ندارند و از حداقل پرداخت‌ها نسبت به سایر پرسنل رسمی برخوردارند.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری افزود: سازمان نظام پرستاری سال‌های متمادی است که مطالبه جدی مبنی بر تعیین استاندارد نیروی انسانی و تأمین نیرو دارد، تا مشکلاتی که اخیراً گریبانگیر پرستاران شده و هر روز به بهانه‌های مختلف اقدام به اخراج آنها می‌کنند را شاهد نباشیم. اما متأسفانه از قرار معلوم هنوز سلامت مردم  جزو اولویت‌های سیاست گذاران و تصمیم گیران قرار نگرفته است.

شمس گفت: با آغاز پاندمی کرونا در کشور، برای جذب نیروی پرستاری فراخوان دادند و آمدند قراردادهای کوتاه‌مدت بستند، بعد که نیازشان برطرف شد گفتند بفرمائید بیرون. پرستاری که امنیّت شغلی ندارد، با چه دلگرمی بیاید و پرستاری کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما