۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۲۹۵۵

عدم تسویه طلب شرکت ها علت کمبود شیرخشک

رئیس اداره شیرخشک رژیمی و غذای ویژه سازمان غذا و دارو عدم تسویه حساب طلب ارزی شرکت‌های خارجی بخاطر تخصیص نیافتن ارز را از عوامل موثر در کمبود شیرخشک رژیمی دانست.
عدم تسویه طلب شرکت ها علت کمبود شیرخشک
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو، بهادر صید محمدیان در مورد علت کمبود شیرخشک کودکان مبتلا به آلرژی در برخی استان‌های کشور، گفت: عدم تخصیص به موقع ارز و تسویه نشدن طلب ارزی شرکت‌های خارجی باعث شد که محموله‌های شیرخشک به صورت اعتباری به ایران ارسال نشود.

وی ادامه داد: عدم ثبت اطلاعات توسط برخی داروخانه‌ها هم یکی از دیگر علت‌های کمبود شیرخشک رژیمی است، زیرا تا قبل از ثبت شیرخشک در سامانه تأمین "تی تک" مشخص نبود شیر چگونه و بر چه اساسی به مصرف‌کننده‌ها تحویل داده می‌شود.

صیدمحمدیان یادآور شد: پس از اینکه مشکل کمبود شیرخشک رژیمی توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان ها مطرح شد، سازمان غذا و دارو به فوریت نشستی با شرکت‌های تأمین‌کننده برگزار و محموله‌ها از شرکت‌های تولیدکننده سفارش داده شد و موفق شدیم یک میلیون قوطی شیر را به گمرک ایران وارد کنیم.

رئیس اداره شیرخشک رژیمی و غذای ویژه سازمان غذا و دارو یادآور شد: سامانه زنجیره تأمین از نیمه اول اردیبهشت راه‌اندازی شده و تمامی شرکت‌های پخش ملزم به ثبت اطلاعات فروش و همچنین تمامی داروخانه‌ها ملزم به ثبت اطلاعات عرضه به مصرف‌کننده در سامانه هستند. این فرآیند از تأمین‌کننده تا مصرف‌کننده توسط سازمان و معاونت‌های غذا و دارو در سراسر کشور کنترل و نظارت می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما