۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
کد مطلب : ۲۹۵۶
مطالبات دارویی:

بررسی هزار توی بدهی ها در کمیته غذا و داروی مجلس

معاون توسعه سازمان غذا و دارو گفت: دانشگاه های علوم پزشکی ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مطالبات دارویی از سازمان های بیمه گر دارند و از طرفی بیمه تامین اجتماعی ۲۵۰۰ میلیارد تومان از سازمان غذا و دارو طلب دارد آن هم بابت تفاهم نامه داروهایی که در فهرست نیستند.
بررسی هزار توی بدهی ها در کمیته غذا و داروی مجلس
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ نشست کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به منظور بررسی آخرین وضعیت پرداخت مطالبات صنایع داروئی، تجهیزات پزشکی و شرکت‌های پخش برگزار شد.

محمود بیگلر معاون توسعه سازمان غذا و دارو در این نشست با اشاره به طلب دانشگاه های علوم پزشکی از سازمان های بیمه گر گفت:دانشگاه ها در حوزه دارو 12 هزار و 500 میلیارد تومان تا پایان اسفند 1400، از سازمان های بیمه گر طلب دارند، از این میزان حدود 6300 میلیارد تومان مربوط به دارو و تجهیزات و مابقی خدماتی است که دانشگاه ها ارائه کرده اند.
وی افزود: هفته گذشته 5 هزار میلیارد تومان تهاتر نفتی انجام دادند تا بتوانند در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار دهند، زیرا بدهی اصلی مربوط به این سازمان است و تامین اجتماعی مکلف شد ماهانه 1250 میلیارد تومان از مطالبات دانشگاه ها را پرداخت کند اما به طور قطع تهاتر با دانشگاه ها مشکلی از آنها حل نمی کند.

معاون توسعه سازمان غذا و دارو یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی می گوید 2500 میلیارد تومان از سازمان غذا و دارو بابت تفاهم نامه داروهایی که در فهرست نیستند، طلب داریم و ردیف هایی که در قانون برای آنها مصوب شده در بهترین حالت 75 درصد تحقق یافته یعنی دولت نتوانسته تعهداتش را به سازمان تامین اجتماعی عملیاتی کند.

بیگلر افزود: وقتی دولت به تعهداتش عمل نکرده چرا دانشگاه ها باید بار خدمات را به دوش بکشند و تهاتر در جایی مفهوم می یابد که بتواند مشکل را حل کند، در حال حاضر دانشگاه ها زیر بار این مطالبات نمی روند، چنانچه هلدینگ تی پی کو و داروپخش بتوانند تهاتر انجام دهند، باری از روی دوش وزارت بهداشت و دانشگاه ها برداشته خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما