۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۲۹۵۹

فروش دستگاه‌های عمل زیبایی به افراد غیرمتخصص

 عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات پوست نسبت به فروش دستگاه‌های عمل‌های زیبایی به افراد غیرمتخصص و غیرپزشک هشدار داد و گفت: با کارگاههای یکی دو روزه نمی توان نحوه صحیح استفاده از این دستگاه ها را آموزش داد.
فروش دستگاه‌های عمل زیبایی به افراد غیرمتخصص
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو، مهدی قیصری درباره دستگاه‌های مربوط به اعمال زیبای افزود: متاسفانه به دلیل بازاری که در زمینه اعمال زیبایی ایجاد شده است برخی افراد غیرپزشک و غیرمتخصص در این راستا ورود کرده‌اند.

قیصری تصریح کرد: عمل های زیبایی که توسط افراد غیرمتخصص انجام می‌شود می‌تواند فاجعه پزشکی به همراه داشته باشد و خطر مرگ برای بیمار ایجاد کند، دستگاه‌های مربوط به زیبایی هر چند که ممکن است مؤثر واقع شوند ولی نمی‌توان نسبت به آنها اطمینان کامل حاصل کرد، این دستگاه‌ها توسط شرکت‌هایی تولید می‌شود که هدف آنها بهره‌برداری مالی است.
وی افزود: اعمال زیبایی مانند پوشیدن لباس نیست، اعمال زیبایی اقدام کاملا پزشکی محسوب می‌شود بنابراین همه جوانب در مورد این اعمال باید سنجیده شود.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات پوست تاکید کرد: این دستگاه‌ها به جای اینکه کاملاً به افراد متخصص در زمینه اعمال زیبایی به فروش برسد، به افراد غیر متخصص نیز ارائه می‌شود، شرکت‌های فروشنده برای اینکه جنبه اخلاقی این موضوع را درست کنند، کارگاه‌های یک تا دو روزه در مورد نحوه استفاده از این دستگاه‌ها برگزار می‌کنند در حالی که این مسئله می‌تواند عواقب جبران ناپذیری برای بیمار به همراه داشته باشد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: تخصص در نحوه استفاده از این دستگاه در پیشگیری از عوارض عمل‌های زیبایی بسیار موثر است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما