۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۲۹۶۳
درمان ناباروری؛

بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی کجاست

مدیر مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی گفت: سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان برای کمک به درمان زوجین نابارور اختصاص یافت که در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار گرفت اما مطالبات مراکز درمان ناباروری پرداخت نمی شود.
بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی کجاست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ علی صادقی تبار افزود: در سال‌های گذشته بودجه درمان ناباروری به وزارت بهداشت داده می شد که متأسفانه خروجی مناسبی نداشت اما دو سال است که این بودجه در اختیار بیمه‌ها قرار دارد و از سال گذشته هم سازمان بیمه سلامت، متولی مدیریت بودجه درمان ناباروری شد.

وی با ابراز تأسف از اینکه بودجه درمان زوجین نابارور به درستی هزینه نمی‌شود، گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ برای درمان زوجین نابارور به ازای هر زوج نابارور ۷ میلیون تومان تخصیص یافت، بیمه ها سهم تعرفه دولتی را تا ۷۰ درصد تحت پوشش قرار می‌دهند و وقتی قرار است ۷ میلیون تومان پکیج دهید، دیگر چه نیازی به ارائه اسناد و تعیین پوشش 70 درصدی است.

مدیر مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی عنوان کرد: از طرفی هزینه درمان ناباروری در کشور به هزینه ارز وابسته است و ما مجبور هستیم نقدا پرداخت کنیم و هیچ شرکتی حاضر نیست با ارز آزاد تجهیزات وارد کند و سه ماه بعد پول آن را بگیرد، بیمه سلامت باید مطالبات را بموقع پرداخت کند.

محمدرضا صادقی افزود: رویه‌ای که سازمان بیمه سلامت در ارتباط با تأمین هزینه درمان ناباروری در پیش گرفته، منجر به شکست طرح خواهد شد. تنها هزینه اتاق عمل بیماران نابارور در مراکز جهاد دانشگاهی در سال گذشته ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و در مراکز خصوصی تا ۱۴.۵ میلیون تومان بوده است که هزینه داروها و سایر خدمات درمانی نیز به این هزینه‌ها اضافه می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما