۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۲۹۷۲

کمبودهای ادواری در داروهای بیماران هموفیلی

عضو هیات مدیره کانون هموفیلی ایران گفت: ورود داروی «هیومیت» با تأخیر مواجه شده است هر چند که گفته می‌شود سفارش این دارو داده شده اما هنوز وارد کشور نشده است.
کمبودهای ادواری در داروهای بیماران هموفیلی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ احمد قویدل با اشاره به استرس ناشی از کمبود دارو در بیماران هموفیلی‌ها افزود: گروهی از بیماران که به هیومیت نیاز دارند زنان هموفیلی هستند و همیشه باید این دارو در دسترس آن‌ها باشد، در صورت‌ کمبود دارو یا تأخیر در دسترسی آن‌ها به این دارو ممکن است خونریزی‌های ماهیانه به جای ۵ روز،۲۰ روز طول بکشد و این موضوع سلامت آن‌ها را تهدید می‌کند.

وی گفت: گروهی از بیماران هم هستند که فاکتور ۹ مصرف می کنند و این دارو برای جلوگیری یا کنترل خونریزی در این بیماران کاربرد دارد، نبود آن خطر خونریزی شدید را برای آن‌ها ایجاد می‌کند، کمبود فاکتور۹ در سال گذشته مشکلات بسیاری را برای این دسته از بیماران به وجود آورد.

قویدل عنوان کرد: یکی از دلایل اصلی کمبودها، عدم اجرای به موقع مراحل تخصیص ارز است. زمانی می‌توانیم دسترسی بیماران به داروها را تسهیل کنیم که یک تقویم واردات داشته باشیم و به موقع ارز آن را اختصاص دهیم و این تداوم حفظ شود.

وی افزود: از دیگر دلایل بی‌نظمی در تقویم دارویی کشور، مشکلات ناشی از تحریم است که بیمه‌های حمل و نقل و مسیر تبادل بانکی را دچار اخلال می کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما