۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
کد مطلب : ۲۹۸۷

اروپا بدنبال ذخیره داروی ضد ویروس آبله میمون

یک شرکت داروسازی آمریکایی می‌گوید در حال مذاکره با مقام‌های اروپایی است تا داروی ضد ویروسی خود بنام تکوویریمات را برای بیماری آبله میمون در اختیار آنها قرار دهد.
اروپا بدنبال ذخیره داروی ضد ویروس آبله میمون
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ شرکت سیگا تکنولوژی یک داروی ضد ویروسی به نام تکوویریمات برای مبارزه با آبله تولید کرده است که در آمریکا برای درمان آبله تایید شده و تحت عنوان تی پوکس فروخته می‌شود. 

آژانس دارویی اروپا، تکوویریمات را برای آبله میمون و آبله گاوی که توسط ویروس‌های متعلق خانواده ارتوپاکس ویروس‌ها ایجاد می‌شوند، تایید کرد. 
دنیس هروبی، مدیر ارشد علمی شرکت سیگا تایید می‌کند که از مراکز مختلفی با این شرکت تماس گرفته شده و آنها علاقه‌مندی خود را برای خرید این دارو در اسرع وقت ابراز داشته‌اند.

هروبی در خصوص نحوه کارایی این دارو می‌گوید: داروی ما پیشرفت بیشتر بیماری را متوقف می‌کند و سپس به سیستم ایمنی طبیعی شما اجازه می‌دهد تا ویروس را ریشه کن کند. این دارو ویروس را در سلول آلوده به دام می اندازد تا نتواند پخش شود اما همچنان به سیستم ایمنی اجازه می دهد به آنتی ژن‌های ویروسی که به بدن حمله می‌کنند واکنش نشان دهد.

هروبی افزود: در حالی که دارو را مصرف می‌کنید و امیدوارید از بیماری نجات پیدا کنید، سیستم ایمنی نیز خود را مسلح کرده و بدن یک پاسخ ایمنی محافظتی دریافت می‌کند. ما این فرصت را داشته‌ایم که از دارو در تعدادی از موارد داوطلبانه در بیماران آبله میمون استفاده کنیم. بنابراین من بسیار خوشبین هستم که این دارو در درمان این بیماری موثر باشد.

هروبی می‌گوید: بعد از تایید این دارو توسط EMA مذاکرات میان سیگا و چندین کشور اروپایی صورت گرفته اما هنوز نهایی نشده است. وی از بیان جزئیات خودداری کرد اما گفت که این مذاکرات هم با دولت‌های ملی و هم با کمیسیون اروپا در حال انجام است. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما