۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۲۹۸۹
روز ملی اهدای عضو؛

۲۰ هزار نفر در لیست انتظار پیوند عضو

رییس گروه پیوند و فراهم آوری اعضای پیوندی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۲٠ هزار نفر در لیست دریافت اعضا هستند و روزانه بین هفت تا ده نفر به خاطر نرسیدن اعضا‌ی پیوندی فوت می‌کنند.
۲۰ هزار نفر در لیست انتظار پیوند عضو
به گزارش پایگاه خبری تحلیل خبردارو؛ ساناز دهقانی با اشاره به رتبه ایران از نظر اهدای عضو افزود: رتبه ما  در دنیا ۳۶ و در خاورمیانه اول است اما آمار‌ها نشان می‌دهند که هر سه ساعت یک نفر بر اثر نرسیدن عضو پیوندی در کشور فوت می کند.

وی گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما افزایش آگاهی و دانش افراد درباره موضوع مرگ مغزی است. مرگ مغزی باید به موقع شناسایی شود زیرا با از دست دادن زمان امکان اهدای عضو از دست می‌رود.

دهقانی عنوان کرد: سالیانه بین ۲۵٠٠ تا ۴٠٠٠ مرگ مغزی در کشور رخ می‌دهد که متاسفانه از این تعداد زیر هزار نفر اعضای خود را اهدا می‌کنند.

وی افزود: افراد آموزش دیده به صورت تلفنی و حضوری در آی سی یو‌ ها موارد مرگ مغزی یا همان سطح هوشیاری سه را شناسایی می‌کنند، سپس مشاوران با خانواده‌ها درباره اهدای اعضا صحبت می‌کنند. افراد باید ثبت نام خود برای دریافت کارت اهدای عضو را به خانواده‌ها اطلاع دهند تا در صورت نیاز، روند اهدا تسهیل شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما