۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۲۹۹۶
آبله میمون؛

انتقال چهره به چهره از آفریقا تا سوئیس

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: شیوع جدید آبله میمون اکثرا در افرادی بوده که سابقه مسافرت به کشورهای آفریقایی را نداشته اند و به نظر می‌رسد این انتقال از طریق تماس نزدیک چهره به چهره در درون جامعه‌ اتفاق می‌افتد.
انتقال چهره به چهره از آفریقا تا سوئیس
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ علیرضا ناجی با عنوان این مطلب که ویروس آبله میمون هیچ ربطی به میمون ندارد و این حیوان یک میزبان تصادفی این ویروس است، افزود: در سال ۱۹۷۰ اولین مورد آبله میمون در یک کودک شناسایی شد و بیشتر در مناطق آفریقای مرکزی و غربی مشاهده شده است.

وی گفت: شیوع جدید آبله میمون مقداری متفاوت است به این دلیل که اکثر افراد مبتلا، سابقه مسافرت به کشورهای آفریقایی را نداشته اند و به نظر می‌رسد این انتقال از طریق تماس نزدیک انسان به انسان در درون جامعه‌ اتفاق می‌افتد.

ناجی در ارتباط با راه‌های انتقال این ویروس خاطر نشان کرد: در مورد انتقال انسان به انسان، به شکل تنفسی از طریق قطرات خیلی بزرگ اتفاق می‌افتد که به صورت چهره به چهره منتقل می‌شود.

امروز مقامات بهداشتی سوئیس نیز از شناسایی یک بیمار مبتلا به آبله‌میمون در این کشور خبر دادند.، همچنین موردی از ابتلا به این بیماری در اسرائیل شناسایی شده است.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت آبله میمون متفاوت از ویروس کرونا و فقط تحت شرایط ارتباط نزدیک با فرد بیمار منتقل می‌شود. به این ترتیب افرادی که با فرد بیمار ارتباط نزدیک داشته‌اند بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار دارند.

یکی از کشورهایی که به شدت از شیوع آبله میمون آسیب دیده، اسپانیا است که ۳۰ مورد ابتلا به این بیماری نادر در مادرید تایید شد. در ۶ منطقه دیگر اسپانیا، موارد ابتلای احتمالی در دست بررسی است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، این برای اولین بار است که زنجیره‌های انتقال در اروپا و بدون پیوندهای اپیدمیولوژیک با غرب و مرکز آفریقا شناسایی می‌شود. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما