۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۳۰

اتاق بازرگانی راه نجات را به دولت نشان دهد

عضو هیات مدیره انجمن صنایع شوینده آرایشی و بهداشتی ایران معتقد است، نمایندگان بخش خصوصی می توانند راه نجات را به دولت نشان دهند.
اتاق بازرگانی راه نجات را به دولت نشان دهد
به گزارش پایگاه خبری «خبردارو»، علیرضا کیانی در گردهمایی «ائتلاف برای فردا»، بیان کرد: بهتر است نگاهی به رشد اقتصادی سال آینده داشته باشیم که متاسفانه در حال حاضر حداق 3 درصد منفی است. از سویی دیگر ورود تورمی در سال 98 و 99 قطعی است.
وی ادامه داد: 86 درصد نقدینگی کل کشور شبهه پول است. اگر تنها 1 درصد از این نقدینگی از شبهه پول به پول جاری حرکت کند چه اتفاقی برای کشور رخ می دهد و قیمت دلار چقدر خواهد شد. این موارد احتمالات ممکن است. مقام معظم رهبری دستور می دهند، دولت باید سریع  ساختار بودجه را تغییر دهد،و آقای روحانی فرصت 4 ماهه خواسته اند نشانه چیست؟ آیا می دانید یارانه بنزین معادل چه میزان از صادرات نفت است؟ این رقم معادل درآمد روزانه فروش 500 هزار بشکه نفت است. این یک تصویر واضح از اقتصاد کشور است.
کیانی افزود: حال با وجود این شرایط امروز در کنار هم جمع شده ایم تا درباره مادر تشکل ها صحبت کنیم. اتاق بازرگانی نهادیست که قرار است به سه قوه مشاوره بدهد. نهادی که مقام معظم رهبری درباره آن می فرمایند، دولت باید به اتاق بازرگانی گوش دهد و آن را ببیند و بخواند.
عضو هیات مدیره انجمن صنایع شوینده آرایشی و بهداشتی ایران تصریح کرد: اگر اتاق های بازرگانی از سال های قبل نقش مشاوره های فرعی و جانبی داشتند امروز باید مداخله کند زیرا در غیر این صورت دولت راهکاری ندارد.
کیانی اظهار کرد: درواقع اگر امروز اتاق های بازرگانی ورود نداشته باشند، شکار ما را خواهد خورد. درنتیجه نیاز داریم اتاق بازرگانی به صورت کاملا پویا وارد شود تا راه نجات را به دولت ارائه دهد.
وی با اشاره به حوزه سلامت بیان کرد: در حوزه سلامت صرفا انجمن ما با یک بازار 36 هزار میلیارد تومانی بر مبنای ضریب جمعیت 1.12 و شرایط تحریم ، نرخ ارزی که دولت بتواند تمام درآمدهای خود را محقق کند، مواجه هستیم. ما به این نتیجه رسیده ایم که باید نمایندگانی داشته باشیم تا راه نجات را به دولت نشان دهد. حتی اگر تمام تحریم ها برداشته شود، خود اقتصاد خود را خواهد خورد. 
کیانی تاکید کرد: شک نکنید به دلیل اتفاقات ویژه ای که در حال رخ دادن است، دولت به سراغ نمایندگان بخش خصوصی می آید تا راه نجات را پیدا کند.
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما