۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۳۰۱۱
مشکلات بانکی ناشی از تحریم؛

موانع تامین داروهای بیماران خاص

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تحریم ها مانع انتقال ارز می شود و برخی از شرکت‌های تولیدکننده شیرخشک برای ماده اولیه و یا داروهای بیماران خاصی همچون تالاسمی‌ها با موانع زیادی به واسطه مشکلات تحریمی روبرو هستند.
موانع تامین داروهای بیماران خاص
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ بهرام دارایی در حاشیه اجلاس معاونان غذا و دارو دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور اظهار کرد: ما اغلب داروها را خودمان تأمین می‌کنیم، اما نیازمند مواد اولیه هستیم که باید به آن ارز اختصاص داده شود. وقتی تحریم می‌شویم واریز ارز به کشور مبدا با تأخیر همراه شده و در برخی محصولات طرف مقابل تأخیر را قبول نمی‌کند.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: با مصوبه مجلس ارز نیمایی جایگزین ارز ترجیحی شد تا تاخیرها به حداقل ممکن برسد و دارو در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست عموم بیماران به خصوص بیماران خاص، صعب‌العلاج و مزمن برسد، آنها ۴۰۰ قلم داروی مصرفی دارند.

وی با تاکید بر اینکه تا پایان خرداد ۱۴۰۱ طرح دارورسانی به درب منازل بیماران خاص اجرایی می‌شود، گفت: در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای در بخش‌های مختلف حوزه سلامت از جمله موضوعات غذا و دارو شده و معتقدیم که ضمن کنترل هیاهوها و برخورد قاطع با افراد سودجو، می‌توانیم به بهترین دارو را به دست بیماران خاص برسانیم.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما