۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۳۰۲۳

تمهیدات تامین اجتماعی برای حذف ارز ترجیحی دارو

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: برای جبران افزایش قیمت دارو در پی تغییر نظام ارزی سازوکارهای لازم پیش‌بینی شده است و پس از طی مدت زمان مورد نیاز برای فراهم شدن زیرساخت‌ها این طرح اجرا می‌شود.
تمهیدات تامین اجتماعی برای حذف ارز ترجیحی دارو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ میرهاشم موسوی افزود: در زمینه مدیریت موضوع تفاوت قیمت ارز در دارو، جلسات مستمری با وزارت بهداشت در جریان است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد: منابعی در قانون پیش‌بینی شده است تا تفاوت تغییر قیمت ارز دارو از طریق بیمه‌ها جبران شود و مردم متحمل افزایش هزینه دارو نشوند، این منابع در قانون بودجه کشور در سال ۱۴۰۱ تعریف شده و همانطور که گفته شد تعیین سازوکار آن نیز توسط وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و با مشارکت ما و سازمان بیمه سلامت به عنوان دو بیمه‌گر پایه در حال پیش‌بینی است.

موسوی افزود: قرار است اگر برای اجرای این طرح تحولی یک پیش‌پرداخت به بیمه‌ها داشته باشند و ما این پیش‌پرداخت را در اختیار طرف قراردادهای دارویی‌مان قرار دهیم و مردم مبلغی اضافه بر  قیمت دارو در شهریور ۱۴۰۰ پرداخت نکنند. در واقع دولت این تفاوت قیمت را از طریق بیمه‌ها برای مردم جبران خواهد کرد.

وی درباره تخمین منابع لازم برای جبران افزایش قیمت‌ مذکور نیز گفت: عددی که برای جبران تفاوت قیمت نرخ ارز ترجیحی اعلام می‌شود حدود ۷۳ هزار میلیارد تومان برای دارو و تجهیزات است که بنا به عدد و رقمی که در روند کاری داشتیم حدود ۶۰ درصد آن باید در اختیار تامین اجتماعی قرار بگیرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما