۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۳۰۲۴

رشد نرخ استهلاک در صنعت داروسازی

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران گفت: توسعه صنعت دارو برای به روزکردن تجهیزات کاملا متوقف شده‌ است و نرخ استهلاک ما در این صنعت بالاتر از نرخ سرمایه‌گذاری است.
رشد نرخ استهلاک در صنعت داروسازی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محمود نجفی‌عرب درباره وضعیت قیمت دارو اظهار کرد: با توجه به جوی که در کشور حاکم است، مسئولان جلوی افزایش یا تعدیل قیمت دارو را گرفته‌اند، این موضوع به صنعت داروسازی کشور آسیب می زند و ممکن است با کمبودهایی در این صنعت مواجه شویم. بسیاری از داروسازان اکنون در حاشیه زیان رفته‌اند که اینها را در پورتال بورس هم می‌توانید ملاحظه کنید.

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران در ادامه تصریح کرد: چیزی که مجلس در رابطه با حذف ارز ترجیحی تصویب کرد، این بود که باید قیمت‌های کالاهای اساسی به قیمت‌های شهریور 1400 برگردد. مفهوم این مطلب این نیست که قیمت تولیدکننده را ندهند بلکه در دارو باید پرداخت از جیب بیمار افزایش نیابد که آن هم قاعدتا باید دولت به نحوی بتواند بیمه‌ها را شارژ کند تا نهایتا آنها بتوانند این موضوع را پوشش دهند و قیمت تمام شده دارو برای مصرف‌کننده خیلی محسوس نشود.

 وی افزود: اکنون تمام موادی که در این صنعت مصرف می‌شوند، دچار افزایش قیمت شده‌اند و همچنان در رابطه با دارو مقاومت دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی کشور وجود دارد تا قیمت را افزایش ندهند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما