۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۳۰۳۰

شناسایی ۹ بیمار مبتلا به تب کنگو در کشور

رئیس اداره بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت گفت: ۹ بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو از ابتدای سال جاری تا کنون در کشور شناسایی شده و یک نفر از مبتلایان فوت شده است.
شناسایی ۹ بیمار مبتلا به تب کنگو در کشور
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ بهزاد امیری افزود: تب کریمه کنگو معمولاً در فصل تابستان بیشتر می‌شود و انتظار می‌رود موارد ابتلاء افزایش یابد. کنه‌ها مخزن ویروس بیماری تب کریمه کنگو هستند و این بیماری از طریق گزش حیوانات منتقل می‌شود.

امیری تصریح کرد: تب کریمه کنگو اغلب افرادی را مبتلا می‌کند که در شغل دامداری و دامپروری و همچنین در کشتارگاه‌ها شاغل هستند.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته ۱۳ مورد ابتلاء و ۲ فوتی در اثر تب کریمه کنگو داشتیم، گفت: داروی مورد استفاده برای این بیماران در مراکز درمانی موجود است و علت فوت افراد مبتلا بستگی به ویژگی‌های فردی و شدت بیماری دارد.

رئیس اداره بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان ادامه داد: این بیماری می‌تواند در بعضی از افراد بدون علامت باشد و شاید فرد اصلاً متوجه ابتلای خود نشود. اما وقتی ابتلاء شدید شد چندین دستگاه بدن درگیر می‌شود که با علائم خونریزی نمایان می‌گردد.

وی گفت: تب کریمه کنگو می‌تواند از انسان به انسان دیگر نیز منتقل شود، در مراکز درمانی که فرد مبتلا بستری است اگر موارد بهداشتی رعایت نشود، در تماس کادر درمان با خون و ترشحات بیمار، ممکن است بیماری منتقل شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما