۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۳۰۴۰

غربالگری تب و بثورات پوستی در مرزها

رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: بدنبال شیوع آبله میمون در جهان مبادی مرزی را کنترل می‌کنیم، کسانی که در مرزها تب و بثورات پوستی داشته باشند مورد ‌ارزیابی قرار می گیرند و در صورت نیاز از آن‌ها تست گرفته می‌شود.
غربالگری تب و بثورات پوستی در مرزها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر ابراهیم قادری گفت: در طغیان اخیر هنوز منبع آلودگی مشخص نیست و این موضوع نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است، از آنجایی که خوشبختانه میزان واگیری این ویروس خیلی زیاد نیست، احتمالا دنیا در کنترل آبله میمونی مشکلی نخواهیم داشت.
وی با با اشاره به اثربخشی ۸۵ درصدی واکسن آبله بر روی آبله میمون، افزود: تزریق واکسن آبله در شرایط فعلی نیاز نیست. البته ممکن است برخی کشورها برای پرسنل سیستم بهداشتی و درمانی یا افرادی که تماس مستقیم با افراد آلوده دارند، واکسن را تزریق کنند. زیرا می‌تواند از بروز بیماری پیشگیری کند، اما اینکه در سطح وسیع تزریق شود، اصلا چنین بحثی وجود ندارد.

دکتر قادری درباره راه‌های انتقال آبله میمونی، گفت: یکی از راه‌های انتقال این بیماری تماس با حیوان آلوده است؛ اعم از لاشه حیوان یا حیوان زنده. در عین حال تماس نزدیک با انسان آلوده به ویروس هم می‌تواند منجر به انتقال این بیماری شود.

قادری درباره اقدامات مراقبتی وزارت بهداشت برای شناسایی موارد احتمالی آبله میمونی در کشور، گفت: باید توجه کرد که بیماری‌های دیگری هم داریم که علائمی شبیه به آبله میمونی شامل تب و بثورات دارند، که اکثرا آبله‌مرغان هستند. مهمترین چیزی که می‌تواند کمک کند تا شک کنیم که فرد با این علائم، به آبله میمونی مبتلاست، این است که آیا فرد بیمار با فرد بیمار دیگری از کشور دیگر تماس داشته یا اینکه سابقه مسافرت به منطقه آلوده را داشته یا خیر.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما