۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
کد مطلب : ۳۰۴۳

برخی پزشکان برای دور زدن مالیات دلار می‌گیرند

مدیر دفتر بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی گفت: بعضی از مراکز درمانی و کلینیک‌ها برای فرار مالیاتی به‌جای کارتخوان از بیماران دلار می‌گیرند.
برخی پزشکان برای دور زدن مالیات دلار می‌گیرند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ وحید عزیزی افزود: عمده گزارش‌های ما در زمینه استفاده نکردن پزشکان و مراکز درمانی از کارتخوان است که مردم را به استفاده از سایر روش‌ها برای پرداخت هزینه‌ها هدایت می‌کنند. بیش از دوسوم گزارش‌های مردمی در سامانه سوت‌زنی مبنی بر استفاده نکردن از کارتخوان از سوی پزشکان و باقی اصناف است.

وی ادامه داد: در راستای استفاده نکردن پزشکان از کارتخوان فهرست پزشکانی که از کارتخوان استفاده نمی‌کنند، تهیه شده و در این هفته پیامک هشدار به آن‌ها ارسال خواهد شد و در صورت تکرار این اتفاق برخورد جدی با آنها صورت می‌گیرد.

عزیزی گفت: برخی از مراکز درمانی و کلینیک‌ها در زمینه استفاده نکردن از کارتخوان آزار بیشتری به مردم می دهند، به عنوان مثال برخی از آن‌ها افراد را به خرید دلار برای پرداخت هزینه خدمات درمانی وادار کرده‌اند که برخی از این موارد در حال بازدید میدانی مأموران سازمان امور مالیاتی است. مورد دیگری نیز وجود دارد که یک بیمارستان از کارتخوان یک رستوران استفاده کرده است.

وی راهکار اصلی برخورد با استفاده نکردن از کارتخوان را تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی دانست و اظهار کرد: با این تفکیک دیگر نگرانی از استفاده نکردن اصناف به خصوص پزشکان از کارتخوان نخواهیم داشت، زیرا با اجرای این طرح افرادی که تعداد واریزی‌های زیادی در ماه داشته باشند، مشکوک به حساب تجاری تلقی می‌شوند و باید بابت درآمد حسابشان اظهارنامه ارائه کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما