۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۳۰۶۱

شمار مبتلایان به آبله میمون از ۸۰۰ نفر گذشت

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) اعلام کرد که شمار مبتلایان به آبله میمون در جهان به بیش از ۸۰۰ مورد رسیده است.
شمار مبتلایان به آبله میمون از ۸۰۰ نفر گذشت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو به نقل از نیویورک تایمز؛ CDC می‌گوید بررسی‌ها نشان‌دهنده سرایت ویروس در درون آمریکا است، البته همه بیماران آبله میمونی در آمریکا بهبود یافته‌اند و هیچ مورد کشنده‌ای رخ نداده است.

مقامات بهداشت عمومی در آمریکا میزان آزمایش‌ها را افزایش داده‌اند تا با شناسایی و ایزوله کردن بیماران مانع از انتشار ویروس در جامعه شوند.

جنیفر مک‌کیستون یکی از مقامات CDC گفت: در حال حاضر خطر کلی ناشی از آبله میمونی برای مردم پایین است، اغلب بیماران آمریکایی سابقه مسافرت بین‌المللی داشته‌اند و احتمالا در خارج به ویروس مبتلا شده‌اند، اما ممکن است ویروس در حال انتشار داخلی در آمریکا هم باشد.

به گفته مک‌کیستون، پژوهشگران CDC در یکی از ایالت‌های آمریکا نتوانسته‌اند شیوه انتقال را در مورد یکی از مبتلایان شناسایی کنند و بنابراین ممکن است دست کم در این ایالت و احتمالا ایالت‌های دیگر ویروس در سطح جامعه در حال انتشار باشد.

آنالیز ژنتیکی موارد اخیر آبله میمونی در آمریکا نشان می‌دهد دو سویه جداگانه ویروس در بیماران وجود دارد و این احتمال را تقویت می‌کند که ویروس برای مدتی بدون این که شناسایی شده باشد، در آمریکا در حال گردش بوده است. 

بسیاری از موارد آبله میمونی در آمریکا ناشی از همان سویه ویروسی هستند که موارد اروپایی بیماری را ایجاد کرده است، اما چند بیمار دچار عفونت با سویه متفاوتی هستند.

مقامات بهداشتی در آمریکا حدود ۴۰۰ فرد در تماس با ۱۳ بیمار آبله میمونی را شناسایی کرده‌اند که در معرض خطر عفونت بوده‌اند و حدود ۱۲۰۰ دوز واکسن به هشت ایالت فرستاده شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما