۶
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۳۰۶۷

نتایج بررسی اثر مونجارو در کاهش وزن

بر اساس نتایج یک کارآزمایی ۷۲ هفته‌ای داروی دیابت مونجارو "تیرزپاتید" توانسته ۲۰ درصد از وزن افراد دارای اضافه وزن شدید را کم کند.
نتایج بررسی اثر مونجارو در کاهش وزن
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ یک گروه تحقیقاتی بین‌المللی در مجله پزشکی نیوانگلند گزارش دادند که ۲ هزار و ۵۳۹ شرکت کننده دارای اضافه وزن یا چاقی بیش از حد را به طور تصادفی به چهار گروه مساوی تقسیم کردند. به گروه نخست یکبار در هفته به مدت ۷۲ هفته دارونما تزریق می‌شد در حالی که به سه گروه دیگر میزان ۵، ۱۰ و ۱۵ میلی‌گرم دارویی با نام تیرزپاتید (Tirzepatide) داده می‌شد.

میانگین وزن شرکت کنندگان در این آزمایش ۱۰۴.۸ کیلوگرم برآورد شده بود که ۹۴.۵ درصد آن‌ها چاقی بیش از حد داشتند. نتایج حاصل از این آزمایش نشان داد در پایان دوره ۷۲ هفته‌ای شرکت‌کنندگانی که هر هفته پنج میلی گرم تیرزپاتید را دریافت کرده بودند به طور متوسط ۱۶.۱ کیلوگرم کاهش وزن داشتند. آن‌هایی که ۱۰ میلی‌گرم هفتگی دریافت کردند به طور متوسط ۲۲.۲ کیلوگرم وزن کم کردند و آن‌هایی که ۱۵ میلی‌گرم از این دارو را استفاده کردند به طور متوسط با کاهش وزن ۲۳.۶ کیلوگرمی روبرو شدند.

این مطالعه پس از آن انجام شد که موسسه ملی بهداشت و مراقبت‌های عالی بریتانیا استفاده از داروی دیگر با نام سماگلوتید را برای گروه‌های خاصی مبتلا به چاقی مفرط در ماه فوریه تایید کرد.

تیرزپاتید مانند سماگلوتید با تقلید از برخی از هورمون‌ها در بدن عمل می‌کند که طبق آن این هورمون‌ها به افراد کمک می‌کند بعد از خوردن غذا احساس سیری کنند. این هورمون‌ها اغلب در افراد دارای چاقی مفرط در سطوح پایین قرار دارند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما